Gå til innhold
  • Bli medlem

Uskarpe bilder med mobilkamera


REs

Anbefalte innlegg

Min tanke er at et mobilkamera er det aller enkleste kamera på skalaen.

Det trenger ikke å være dårlig selv om. Men det er så enkelt, at det setter svært lave krav til fotografen. Og selv om motiv, komposisjon,belysning ikke trenger å være riktig, så bør kameraet være i stand til å ta skarpe bilder.  Jeg sitter med en mistanke om at din telefon har et dårlig kamera. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 22.1.2017 den 22.47, JanRH skrev:

Mobiltelefoner har sin klare begrensning, men utviklingen blir bedre og bedre. Uansett begrenset hvor god bildekvalitet man kan få med en knøttliten brikke! Skal ikke skru opp ISO mye før det blir mye støy i bildene og dårlig med detaljer. Har ikke sett tester fra amobil på en stund!!!

Jeg er på utkikk etter et lite fotoapparat som jeg kan ha med på sykkelturer, skogsturer og mer krevende turer hvor jeg ikke gidder å ta med speilrefleks. Tar i mot tips og råd :) Kompaktkamera eller lite systemkamera - vet ikke hva jeg vil ha enda. Blir det systemkamera må det nesten være kort, fast brennvidde. 

I forhold til anvendelighet og pris tror jeg dette kameraet vil overraske mange:

https://www.netonnet.no/art/startpageno/sony-dsc-hx60b/227741.4854/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.