Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye Alfa Walk King Advance


Scorn

Anbefalte innlegg

Annonse

Det er litt opp til deg. Det er enkelt med norske forbrukerregler å sende støvlene tilbake hvis du ikke liker det. Rent praktisk sett så er nok ikke de områdene der de første som kommer til å slites ut med de skoene. Jeg har liten tro på at det kommer til å gå utover levetiden. Hvis du smører over områdene med lærmiddel så vil fargen fort jevnes ut med resten av støvelen.

 

Men litt av gleden med å kjøpe seg noe nytt er nyfølelsen man får av skoene når de er nye og uslitte. Hvis du kan leve med det så kan du høre med butikken om du kan få avslag på prisen for at de sendte deg en b-vare, men det kan godt hende de heller vil at du sender de tilbake og får et nytt par.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Er det OK med slike riper, merker og lignende på et helt nytt par med sko?"  -  Nei, absolutt ikke. Selv ville jeg spurt om avslag på pris eller nytt par.

 

Synes merkene på bilde en fra venstre er vel tydelige.

 

"Er det OK med slike riper, merker og lignende på et helt nytt par med sko?"  -  Nei, absolutt ikke. Selv ville jeg spurt om avslag på pris eller nytt par.

 

Har selv Alfa Walk King. På mine støvler var det lignende merker som på bilde to fra venstre. Jeg er ikke så nøye på det, og kjøpte dem uansett på tilbud til 12-1400.

 

Smører mine med minkolje og vanlig kiwi skokrem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget med nytt er vel at det skal se ubrukt ut. Syns ikke det er noe argument at de kommer til å bli slik første dagen under bruk. Hva er grunnen til at nye støvler ser slik ut? Hva har de vært utsatt for? Jeg ville ha bytta - eller i det minste fått redusert prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert treig jeg, men hva mener du med svaret ditt?

Jeg mener at noen bitte små ubetydelige riper etter prøving av annen kunde, ikke har noen ting å si. Etter 7 minutter i skogen med disse skoene er det kommet flere riper som heller ikke har noen ting å si. Om dette var finsko som skulle brukes under en gallamiddag, og ripene ikke gikk bort ved behandling av læret, ville jeg klaget. Her er det snakk om fjellsko..... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at noen bitte små ubetydelige riper etter prøving av annen kunde, ikke har noen ting å si. Etter 7 minutter i skogen med disse skoene er det kommet flere riper som heller ikke har noen ting å si. Om dette var finsko som skulle brukes under en gallamiddag, og ripene ikke gikk bort ved behandling av læret, ville jeg klaget. Her er det snakk om fjellsko..... 

Ok, var det jeg regnet med du mente :)

Jeg foretrekker å lage ripene selv. Det første bildet som er " verst " ser ut til å være fra tunga på skoa, rart at det er så betydelige riper der. Nettopp kjøpt meg et par slike selv, de har en liten stripe og det bryr jeg meg ikke om, det er skinn og læret vil være ulikt på hver sko. Men den der på tunga....den tror jeg at jeg hadde skaffet meg et prisavslag på :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at det er skuffende å få nye sko som ser slitt ut. Jeg mener bilde 1 ligger noe utenfor det som er normalt akseptabelt å selge som nytt. Hadde disse stått til full pris i en butikk ville nok folk valgt andre par så langt som mulig.

 

Når det gjelder bilde 2, 3 og 4 bør du ikke ta de med i eventuell klage. Det er mulig bildene ikke viser hele sannheten, men jeg sliter med å se noe som er utenfor normalen. Det er tross alt hud fra dyr som (forhåpentligvis) har gått på beite. Ekte lær vil alltid ha små arr fra myggstikk og skrammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg et par Alfa Walk King Advance fra en norsk nettbutikk her om dagen.

 

Se vedlagte bilder og de områdene markert med rødt.

 

Er det OK med slike riper, merker og lignende på et helt nytt par med sko?

 

Kan være noko så enkelt som at tapetkniven som varemottaket har brukt ved opning av pappkasse frå leverandør har kome borti eller liknande frå "varehandsaming". Ville uansett prøvd meg på ein rabatt, eller eit gåvekort ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.