Gå til innhold
  • Bli medlem

GPS kart - finnes det rimeligere alternativ enn å kjøpe fra Garmin?


zimwalker

Anbefalte innlegg

Finnes det rimeligere/andre alternativ enn å kjøpe kart fra Garmin til min Garmin Dakota 10 GPS?

 

Tenkte å kjøpe friluftskart over nord-sverige

https://buy.garmin.com/en-GB/GB/prod138650.html

og det koster 1699 hos buy.garmin.com ....og det syns jeg var litt mye.....(men det varer jo en stund da). Når jeg kjøpte min Garmin GPS (i 2013) betalte jeg under halvparten for kart over nord-norge.

 

Edit, mente "kjøpe" - ikke "kjøre" - som det står i overskriften. Synd man ikke kan redigere overskifter :)

Endret av zimwalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Edit, mente "kjøpe" - ikke "kjøre" - som det står i overskriften. Synd man ikke kan redigere overskifter :)

Fikset overskriften.

I en annen tråd her har vi diskutert å få kopiert over kartdata fra Statkart (f.eks) til garmin. Tanken var/er å automatisere metodikken fra gode skjermkart til gpskart i en enkelt knapp e.l. her på forumet. Det er fremtidens løsning helt klart - på samme måte som vi i dag kan skrive ut gode papirkart i en fei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frikart.no er gratis i allefall :)

 

Funker fint dette med min Garmin Dakota! To sommerkart over Sverige der, Topo Summer og Topo Summer II. Lastet ned zip filene, kopierte innholdt (stor *.img fil) fra den ene fila til   min Garmin Dakota og vips så var det bare å bruke. Men min Garmin har ikke plass for ekstra minnekort desverre, så da får jeg bare plass til det ene kartet..Tenkte da jeg kunne installere kartene på min pc for å sammenligne de der før jeg bestemmer meg for hvilket som skal få plassen i minnet på min Garmin. Lastet derfor ned installasjonsfilene (*.exe) for Windows for begge kartene, og installasjon gikk greit...men ender da bare opp med to mapper under C:\Garmin\Maps  med mange *img filer, som ikke er tradisjonelle billed filer. Får m.a.o ikke sett på de på vanlig måte med "viewer" programmet jeg normalt bruker for se på allskens billedfilformater med. Så  hvordan får jeg sett på kartene som jeg nå har installert, noen som vet? 

 

Installasjonsveiledningen http://frikart.no/garmin/veiledning_eng.html tar meg bare akkurat så langt som jeg har kommet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.