Gå til innhold
  • Bli medlem

Liten helgetur på Østlandet


Lise&Raiden

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vi tenker å ta en liten helgetur på Østlandet snart, men er lei av Nordmarka, så prøver meg her for å få noen gode tips :-D

 

Det vi ser etter: 

- Et sted med lite folk og andre hunder

- Gjerne teltplass ved et vann eller kanskje en liten foss 

- Starten av turen må være maks 3 timer unna Oslo

 

Håper at noen kan inspirere meg her! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet med å etterspørre et sted/område med lite folk er at når folk får vite hvor så kan det bli flere der. Det beste rådet mitt er å se litt på et kart feks over Østlandet for din del og bruke fantasien sjøl - og ta sjansen på områder som kanskje kan være fine og det en søker. Var på den måten jeg fant noen av favorittområdene mine, de er like "ensomme" fortsatt - men så røper jeg heller ikke de. Folk får finne de ut sjøl, synes det er bedre at mer dedikerte finner de områdene enn at området reklameres for "gutta-på-tur" - folk og turistforeninger ;-)

Det er også spennende å gå inn i områder en veit lite om, en av mine beste turopplevelser er nettopp å gå inn i et område jeg visste lite om på forhånd - alt var nytt og det ble helt fantastisk å finne et flott område "ingen" veit noe om!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale Skrim, siden jeg selv er veldig glad i dette område. En liten perle kort reise fra Oslo :) Har et par turrapporter derifra om det kan inspirere og er av interresse :)

 

http://www.fjellforum.no/topic/36181-jakten-på-prikkepetter/

 

http://www.fjellforum.no/topic/31896-en-rundtur-på-skrim-stølefjell/

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Skrim, Norefjell og Blefjell passer til de to siste punktene på listen deres. Dog passer ikke disse stedene like godt til det første punktet dessverre...

Er da ikke vanskelig å finne steder på Skrim uten folk og fe @bossanova. Treffer stor sett aldri på folk når jeg er der... Men kommer jo an på hvor på Skrim du drar på tur.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve Trømborgfjella i Østfold. Garantert lite folk, det er veldig få som bruker Østfoldmarka. Feks Hakatjern, et lite vann som huser ørret. Derfra kan du ta korte eller lengre turer til andre fiskevann, både større og mindre. Også turer til utsiktspunkt. 1 time fra Oslo. Vil du ha veiforklaring, så PM meg gjerne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.