Gå til innhold
  • Bli medlem

Klatre sele for små barn


Crux

Anbefalte innlegg

Hei. Er på jakt etter en sele til min datter på 2 år. Hun er utrolig langt fremme og klatrer allerede i trappa, stolper etc. Sliter litt med å finne en sele som er liten nok. Hun er liten men sprek. Hun er ca 84 cm høy og veier ca 12,5 kg. Noen som har bra tips. Kjøper gjerne fra utlandet. På forhånd takk

Joakim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til små børn skal du bruge helkropssele. I min klatreklub bruger vi disse her: http://www.petzl.com/en/Sport/Harnesses/OUISTITI?l=INT#.VfRRBtsViP8

Her står fra 4 år, men det vigtigste er nok fra torso længde fra 45 cm. Hvis din datter er 84 cm i alt, betyder det så, at hovedet + benene skal være mindre en 39 cm (= 84 - 45) tilsammen. Uden at jeg skal gøre mig klog på små børns proportioner, synes jeg, det lyder urealistisk. Det kan være, din datter skal være lidt større, før det er muligt at købe en sele, hun kan fylde ud. Jeg ved ikke, om der findes andre fabrikater, der laver mindre seler. Hvad med at starte med bouldring, indtil hun er lidt større? Det kan hun have meget fornøjelse af.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.