Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe tur kamera


Berntfoto

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe meg kamera, men har ikke så mye peiling på kamera.. Kommer til å bli brukt på skikjøring, fjellturer og for å ta bilde av månen, stjerner og nordlyset.Gode bilder med dårlige lysforhold er heller ikke negativt. Har ikke noen krav på størrelse men har ikke lyst å betale så veldig mye (max 4-5 tusen) vet heller ikke så mye om opptikk osv så hvis det er lurt å ha til det anbefalte kamerat tar jeg gjerne mot tips der også ;).

Tåler det litt regn, så er det positivt men ikke et krav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sony RX. Dette er et kompaktkamera du nesten får i en trang dongeribukselomme. Den tar veldig gode bilder i forhold hvor det er lite lys. Jeg har den første utgaven (m1). Hvor mye regn det tåler vet jeg ikke, selv om jeg kamerat har vært klisjvåt 1 gang. Er ikke værre enn å bruke en brødpose eller en slags vanntett pose fra Exped eller lignende. Kjøpte et ekstra batteri til kamerat men har aldri hatt bruk for det. Bruker kun kamerat på turer så er da blitt utsatt for mye fukt det siste året. Jeg er vertfall knallfornøyd og blir vel å bytte det ut med M4 snart tenker jeg.

 

Tok dette bildet igår med RX100 (m1) Og jeg er ingen fotograf :)

12006581_764850463641524_818043556570539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.