esstrom Posted September 11, 2015 Share Posted September 11, 2015 Heisann. Jeg har en firemaple FMS-F2 som jeg skulle kjøpt nye dyser til. Jeg har prøvd å google meg frem uten resultat. Prøvd å søke etter "jets". Så jeg tenkte nå å prøve å finne ut om det er noen kjente merker som kunne passe til denne brenneren. Hvordan skal jeg måle størrelsen på dysen? Tenker jeg må måle høyde, diameter og sporene i selve skruen. Noe annet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
REs Posted September 11, 2015 Share Posted September 11, 2015 Du bør sjekke diameteren og lengden på det gjengede partiet på dysa. Og hvis du har et gjengemål så må du finne ut hvilke type gjenger. Så må du kontakte noen som selger deler til primus og høre om de har deler som passer. http://www.primusshop.no/reservedeler#/page/1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Tom42 Posted September 12, 2015 Share Posted September 12, 2015 En maskinforetning kan bestemme gjengetypen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
esstrom Posted September 12, 2015 Author Share Posted September 12, 2015 Takker for svar. Skal se om jeg finner noen som kan sjekke gjengemålene Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
premiumcowboy Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 Ringt inbao? Dem "garanterte" at dem sku fikse deler til min fire maple hvis jeg skulle trenge.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
esstrom Posted September 24, 2015 Author Share Posted September 24, 2015 Nei har ikke ringt dem. Sendte en mail når. Problemet oppstod men fikk ikke svar. Er en stund siden problemet oppstod. Har brukt samme dyse til gass og bensin og det har gått greit. Men tenkte å få tak i ei ny dyse som reserve i tilfelle den jeg har plutselig sprekker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
premiumcowboy Posted September 24, 2015 Share Posted September 24, 2015 F2'n kommer jo med en ekstra dyse, men den er sikkert borret for parafin. Har du sett om det står noe tall på den? Tror forresten de fleste bruker samme dyse mellom gass og bensin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
esstrom Posted September 24, 2015 Author Share Posted September 24, 2015 Har den ikke for hånden men mener det stod 35 på deb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
premiumcowboy Posted September 25, 2015 Share Posted September 25, 2015 Hm. Når du sier det, jeg tror det stod 35 på begge mine dyser. Men i instruksjonen står det jo faktisk at man skal bytte dyse ved bruk av "diesel" så man skulle jo tro det er den man skal bytte til.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts