Gå til innhold
  • Bli medlem

Multifuel fra netthandelen, noen som vet ?


premiumcowboy

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva dette er:

https://www.netthandelen.no/fixedprice/3053330 ?

 

Har selv en Fire Maple, tror den heter FMS-F2, iallefall ett impuls kjøp fra Inbao.

Den ble nylig montert i ett trangia jeg hadde til overs, og det oppsettet fungerer greit for en familie på 4.

Men jeg tenker litt på en brenner med røret på tvers av flammen for å "sikre" at bensin/parafin oppnår gass form også på lav effekt. Her kommer nemlig min brenner til kort, når jeg skrur varmen ned til ett komfortabelt nivå begynner den å tulle etter kort tid, så den er litt "teit" til telt varming og småkoking. Ellers fungerer den greit i forhold til pris, og jeg klager egentlig ikke, men ja, ønsker egentlig noe som kan gå på lavere effekt, og var egentlig innstilt på å gjøre ett krise kjøp av f.eks en kovea booster+1, men den jævla Fire Maple'n fortsetter jo å fungere. En annen ting med min nåværende brenner er at røret mellom slange og brenner stikker såpass langt ut at det er utsatt for å bli skadd. Putter brenneren i trangia kjelen for å forhindre dette, men må "bøye" slangen i koblingen, og regner egentlig med at det kommer til å ødelegge sammenføyningen på sikt. 

 

Personlig liker jeg ikke gass, men er jo greit å ha den muligheten også. Det jeg føler som tryggest er parafin-produkter, men bruker vel for det meste alkylat bensin grunnet forvarmingen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har også en multifuel fra firemaple. Den fungerer fint den. Men når jeg skal kjøpe meg ny brenner blir det garantert et noe dyrere produkt som jeg kan være mye sikrere på når jeg er på tur.

Men som du sier så fungerer den forbanna firemaplen enda så må vente litt :)

Men til spørsmålet om den brenneren du linker til. Den har heller ikke justering av drivstofftilførsel på selve brenneren, kun på flasken. Så den blir nok å fungere på samme vis som firemaplen.

Såkalt simmerfunksjon fungere best når man har justering på selve brenneren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du skal lese blant annet denne tråden: http://www.fjellforum.no/topic/25557-hva-er-dette/

og denne: http://www.fjellforum.no/topic/37115-ukurante-ikke-merkevare-resevedeler/

Er det samme brenneren som jeg har testet så er selve brenneren best egnet til å kaste i hodet på noen du ikke liker.

FMS-F2 er nok overlegen i forhold til denne.

Når forvarmingsrøret går så tvers over så får det ikke nok varme, antar at det burde gå bedre om det fulgte flammen i en bue.

 

dsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken Fire Maple har du?

Når det gjelder lavere effekt er jeg foreløpig ikke så kresen at jeg trenger simmerfunksjon, og i utgangspunktet tror jeg at jeg fortrekker en justering i stedet for to. Det er jo liksom mindre som kan gå galt da.

Har allerede lest i di trådene, men hadde håpet å finne ut spesifikt hvilken brenner netthandelen selger. Har surfet litt mer siden tidligere og syns egentlig den ligner på flere brennere som er tilgjengelig via f.eks ebay, men samtidig finner jeg den ikke helt lik noen av dem.

Det jeg derimot konkluderer med er at Fire Maple FMS-F2 virker til å være ett ganske bra produkt. Bein og Kjelestøtte ser ut til å være laget for å stikke seg ut litt (både bokstavelig og billedlig), tror det er en slags design greie, men siden jeg har montert min i Trangiaen, så ligger disse delene på hylla i boden uten å plage meg. Pumpen med tilkoblinger er vel stortsett i metall, og virker til å være av stødig kvalitet. Jeg ser f3 og nyere utgivelser fra Fire Maple har mer plast i konstruksjonen. Det får meg til å undre på hvor god FMS-F1 var/er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.