Gå til innhold
  • Bli medlem

Den store MSR Papa Hubba NX tråden


finfyr

Anbefalte innlegg

Oppretter denne tråden for erfaringsdeling rundt MSR sitt PAPA HUBBA NX. Det er ikke veldig mye informasjon å finne på nettet, så her er det fint om noen har egne erfaringer som de kan dele. Har selv bestilt teltet og vil poste mine erfaringer når jeg har fått teltet i hus. 


Dette skriver Oslo sportslager om teltet:
Endelig i 4-personers utgave! Papa Hubba NX er det nye og største medlemmet i MSRs svært lette Hubba-familie. Papa Hubba NX er et stort og romslig 4-mannstelt som veier under 3 kilo. Papa Hubba har nesten 5 kvadratmeter plass i innerteltet, og gir suveren liggekomfort for 4 personer.
Dette er et av verdens letteste telt for 4 personer. Til tross for den svært lave vekten byr Papa Hubba NX på overlegen komfort. Papa Hubba NX har en unik stangkonfigurasjon som gir suveren plassutnyttelse og gir svært mye volum inni teltet. Det er også svært enkelt å sette opp. Papa Hubba NX kan settes opp med bare ytterduk, bare, innerduk, og selvfølgelig begge deler. Ytterduken er fargekodet slik at du enkelt ser hvilken vei det skal stå. Den selvstående konstruksjonen gjør det enkelt å finne den ideelle plasseringen for teltet.
 
MSR Papa Hubba NX har inngang og fortelt i begge ender. Dette gir enkel adkomst når mange bor i teltet. Forteltene gir også god plass til lagring av utstyr. Innerduken sørger for suveren lufting og borttransport av fukt. Med sin vekt på bare 2960 gram er dette et ekstremt lett telt. Pakkvolumet er også svært lavt. Pakket med alt medfølgende tilbehør er størrelsen bare 53 x 17 cm. Det er intet annet enn imponerende! 
 
MSR Papa Hubba NX er det perfekte telt for familier som ønsker seg et lett telt med god plass.
Personer: 4
Sesonger: Vår/Sommer/Høst
Minimumsvekt: 2670 gram
Vekt med alt medfølgende utstyr: 2960 gram
Pakket størrelse: 53 x 17 cm
Antall innganger: 2
Plugger: 14 x MSR Mini Groundhog
Stenger: DAC Featherlite
Materiale ytterduk: 20D ripstop nylon 1200 mm Durashield™ polyurethane & silicone
Materiale innerduk: 20D ripstop nylon, 15D nylon micromesh og 30D ripstop nylon 3000 mm DuraShield polyurethane & DWR
Grønn og Hvit

 
Produsentens produktside
 

 

Noen som har noen erfaringer med teltet?

Endret av Kjell Iver
Tok bort video - ref under :)
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende telt og det er høyaktuelt også for meg. Spent på hvordan din erfaring blir med teltet. Jeg har 1'ern fra før.

 

Dette er korrekt video - om Papa Hubba

 

Se der ja, ordner du med å fjerne filmen fra mitt første innlegg? Jeg får ikke redigert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teltet har ankommet og er testet på stua. Måtte rydde unna sofaen og et bord, for teltet er stort! Ingen overraskelse naturligvis, ettersom det var et stor telt jeg ønsket meg.

 

Førsteinntrykket er at det er enkelt å sette oppe og at det virker solid. Praktiske løsninger både når en monterer og inne i selve teltet. 

 

Regner med å få testet teltet natt til søndag. Skal ta bilder og komme med ny oppdatering da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er teltet testet av meg og min datter. Satte opp teltet på stuen en dag tidligere, så var ikke helt ukjent med fremgangsmåten. Teltet er enkelt å sette opp, fester først innerteltet med åtte plugger og da er det enkelt å sette opp rammen som har fargekoder for hvor de skal festes. Klikker på innerteltet og finner så frem ytterteltet som legges over og festes på. Enkelt.

 

Teltet virker solid bygget og med fine løsninger. Kjekt med to åpninger. God plass til tre Synmat 7LW, men ikke plass til fire. Vurderer å ligge "feil" vei og ha en glipe mellom underlag to og tre. 

 

Det regnet en del i natt, men lite vind. Kjenner likevel naturligvis at det er noe trekk ettersom ytterduken ikke går helt ned til bakken og innerteltet er utstyr med masse lufting med myggnetting.

 

Mer har jeg ikke å komme med akkurat nå, men spør gjerne og du skal få svar :) (Det er Bergans Wiglo 4 som står ved siden av)

 

 

post-3318-0-50718400-1441573158_thumb.jp

post-3318-0-11709400-1441573160_thumb.jp

post-3318-0-26829700-1441573161_thumb.jp

post-3318-0-64415600-1441573163_thumb.jp

post-3318-0-42368800-1441573167_thumb.jp

post-3318-0-73911100-1441573170_thumb.jp

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@finfyr takk for gode og instruktive bilder.Jeg har nå hatt 1 uke i mitt en manns av samme typen. Jeg liker det enmanns teltet veldig godt.

 

Vi tenkte å kjøpe et firemannstelt for fjellbruk med barna på sommer og høst, og svakheten er som du sier at det er for luftig. Blir det mye vind blåser det rett i gjennom teltet, og det er ikke et telt jeg ville hatt smårollingene i om det er null grader og vind - slik det oftest er på denne årstiden.

 

Hadde derimot innerduken vært heldekkende med ventilasjonsluker hadde dette vært et godt alternativ for høstbruk også. Jeg tenkte for øvrig at teltet hadde plass til 4 liggeunderlag i bredden men det går altså ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har LW utgave på våre underlag, og da går det ikke med fire ved siden av hverandre, nei. 

Ser ut som det fort kan bli et telt som brukes hovedsaklig når det er ganske grei temperatur, så får vi bruke wigloen ellers. Var på tur i helgen, og angrer på at det Papa'n ble med da. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

1055 dager siden sist aktivitet i tråden. Teltet er fortsatt i bruk av oss og vi er godt fornøyd. Lå fire personer i det i natt, på over 1100 moh. Lite vind, så det fungerte godt. 

Ser prisen har kommet opp over 10 000kr, tviler på at vi ville betalt så mye. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.