Gå til innhold
  • Bli medlem

Vil ta med barna på molter lukking men hvor? For sent nå?


Fjellrosa

Anbefalte innlegg

Hei. Noen som vet et fint sted å ta med barn på moltetur? Bor I Akershus men kan godt kjøre litt og overnatte I telt. Trenger ikke plukke i bøttevis, men vil gjerne finne litt, slik at ungene får erfaring med molteplukking. Om det ikke er for sent på året da? Plukket alltid molter som barn selv, men bodde ved kysten og plukket molter I juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vindfjell (sørøst for Skrimfjella, Telemark) har hatt mye multer i år. Har møtt en del av den eldre garde der på tur. Men såpass sent som nå må du nok lete litt etter de områdene det ikke er plukket i for å finne noe. Men lykke til. Om du drar dit får du nok en fin tur uansett. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Noen som vet et fint sted å ta med barn på moltetur? Bor I Akershus men kan godt kjøre litt og overnatte I telt. Trenger ikke plukke i bøttevis, men vil gjerne finne litt, slik at ungene får erfaring med molteplukking. Om det ikke er for sent på året da? Plukket alltid molter som barn selv, men bodde ved kysten og plukket molter I juli.

På mine kanter av landet er det fortsatt røde bær, men da litt oppe i høyden.

Normalt burde moltesesongen være over, men i år......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mine kanter av landet er det fortsatt røde bær, men da litt oppe i høyden.

Normalt burde moltesesongen være over, men i år......

 

Ja, har inntrykk av at det er mye multer rundt der jeg bor, i høyden både på øst og vestsida av Mjøsbrua nå. Jeg plukker ikke multer men går og venter på soppen og de jeg plukker av det har bare såvidt kommet opp (kantareller) og ikke vist seg enda i det hele tatt (traktkantareller).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.