Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergans Istind jakke


Stormzite

Anbefalte innlegg

Annonse

Kjøpte meg en Bergans Dynamic jakke nylig. Har ikke fått testen noe særlig enda, men det lille æ har brukt den, så kan æ ikke si annet enn fornøyd med jakken. Behagelig å ha på. Veldig mykt stoff i den, motsetning til andre typer Dermizax bekledning. :D

Asbjørn

post-1089-133474411115_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Jeg skal ha ny jakke og har sett på noen ulike modeller av Bergans i noen butikker i nærområdet.

Men ingen av de har Istind jakken inne.

Er det noen som kan svare på hvordan er det med lommer på den.

På bildet på hjemmesiden til Bergans kan jeg se at den har brystlommer, men har den ikke frontlommer?

Har den ikke frontlommer så er jakka utelukket for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har ikke frontlommer nei. Planlegger å sy på dette selv.

Uansett så er napoleonslommene utrolig romslige, jeg får plass til mobil, nøkler, lue, votter pluss vindvotter, hals, mobil og hodelykt der, i tilegg til annet snacks. I tilegg er jakka "formsydd", med gode strammingsmuligheter både i livet og over rumpa. Hetta har selvfølgelig treveis stramming og ståltråd (eller noe tilsvarende) Har en stor bikkje som kan bli litt ivrig noen ganger, men jakka holder stand etter poter like store som mine egne never (og klør som burde vært klipt)

Ellers må jeg si at jeg er veldig fornøyd med jakka, og ville kjøpt samme på nytt. Jakka må som regel bestilles, da 71g N jakken dominerer de fleste butikkenee.

Ikke så bra bilde av jakka, men beste jeg fant (pleier ikke ta bilder av jakker akkurat)

i129053687_32813_6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å skaffe med Istind i løpet av vinteren fordi:

Jeg har Anatomic LV jakke og bukse, og er meget godt fornøyd med membranen og at stoffet strekker seg (stretch altså)

Ingen frontlommer virker tilsynelatende bra for meg, i og med at jakke skal brukes med sekk eller pulk hvor det er hoftebelte

Mulighet for pelskant på hetta

Fulllengde borrelås slik at man får lukket jakka om glidelåsen svikter

+ det som nevnes om snitt og tilpasningsmuligheter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Er det noen som har hatt problem med lekkasje eller fallerende kvalitet på de vantette glidlåsene på napoleon-lommene på Istind?

Det jeg er ute etter er at på min jakke så har gummilegeringen på den ene lomma har begynt å flise av.

Det ser ut som om selve legeringen har gulnet og få en litt annen nyanse enn de andre glidelåsene på jakka.

Jakka ble kjøpt i oktober 2006, og har ikke blitt missbrukt på noen måte.

Er det normalt at dette skjer, eller er det helt enkelt noe "muffens" med min jakke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer denne Istind jakken selv.

Pelskragen, er det noe som Bergans selger, eller må man finne det et annet sted? Har sett noen pelskrager på diverse jakker, men de er så vanvittig "syntetiske". Vil gjerne ha ekte pels, tips om hvor en får tak i det?

Mvh

Fjellfant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Er det noen som har hatt problem med lekkasje eller fallerende kvalitet på de vantette glidlåsene på napoleon-lommene på Istind?

Det jeg er ute etter er at på min jakke så har gummilegeringen på den ene lomma har begynt å flise av.

Det ser ut som om selve legeringen har gulnet og få en litt annen nyanse enn de andre glidelåsene på jakka.

Jakka ble kjøpt i oktober 2006, og har ikke blitt missbrukt på noen måte.

Er det normalt at dette skjer, eller er det helt enkelt noe "muffens" med min jakke?

Ingen liknende problemer hos meg... Reklamasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.