Gå til innhold
  • Bli medlem

Fisketur med etterspill.


REs

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg har ikke hatt anledning til å komme en tur til Nilsebu i år. Planlegger en tur om ikke lenge. Det var hyggelig at du satt pris på den lille oppmuntringen du fikk sist vi møttes.

Nå lurer jeg på om dere vurderte garnfisket? Hytta har garnrett og det skal ligge noen gamle garn i uthuset.

(Blir det tur, så blir det egen bil til dammen og båt inn....)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vi vurderte ikke å bruke garn, vi var der for å fiske, ikke for å få fisk.

De som drev og monterte ny bro hadde båt og de dro hjem fredag kveld. Da tilbød de meg å være med over og så kunne jeg ta båten tilbake igjen. Da kunne vi bruke den til å fiske fra og så kunne jeg ta den over når jeg skulle dra hjem.

Jeg takket nei til det tilbudet og de dro over uten meg. Det fristet ikke så mye siden jeg hadde andre planer og de var tre store mannfolk, en del bagasje og verktøy og et svært aggregat. Det så ut som det var mer enn nok for den lille båten.

En liten time senere kom det et helikopter for å hente dem, men da var de allerede dratt.

Sikkert ikke noen billig bomtur.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ankom erstatningen for min utlånte og ødelagte fluestang. En 9´ (270 cm) Ron Thompson Tyran NX-Serie fluestang med transporthylse.

Jeg kan ikke annet enn å være fornøyd, bortsett fra at posten skulle ha 300 kroner for utlagt moms og fortolling.

Klage er allerede sendt.

Det skal vel ikke betales moms på tilbakelevering av lånt fiskestang eller . . . . . .? 

 

post-4220-0-76523900-1441384612_thumb.jp

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite tips til andre som får pakker fra utlandet og som mener at forsendelsen ikke skal belastes med toll, moms og diverse fortollingsgebyrer.

Hvis du skal klage til posten på grunn av at du mener at en pakke urettmessig er blitt belastet toll eller moms så må du gjøre dette før pakken hentes ut. Etter at du har hentet pakken og signert for mottaket og derved også betalt diverse avgifter så mener Posten at du har akseptert at pakken ble fortollet og da er det ingen ting de kan gjøre til eller fra.

Hvis du mener at du skal ha tilbake eventuelle toll, moms eller andre påplussede avgifter så må du selv ta kontakt med tollvesenet. 

"Posten gjør aldri feil, så du må ikke komme her og komme her":

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har i så fall posten endret praksis. Før var det godt mulig å klage i etterkant.

I sær om de ikke opplyste om reduksjonen i klagerett ved uthenting så hadde jeg bråket MYE på det der. De er tross alt "profesjonell" partner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott turrapport og historie :-)

 

Ref. Posten

Jeg hadde flere tilfeller av feil ilagt gebyr og mva av Posted, der butikken hadde lagt frakten inn som en del av totalen på følgeseddelen da grensen var 200,- uten frakt.

 

Når jeg kom for å hente de på Posten og de skulle ha penger, gå gikk det en "nei det gidder ikke jeg å betale" gjennom meg, og jeg gikk heller hjem uten pakke og sendte klage. Måtte sende inn kvitteringer på hva som var frakt og hva som var produktpris. Var dette innenfor åpningstiden så gikk det noen timer og det var i orden, jeg ringte sågar en gang da det hastet og det ble fikset på 10min :-)

 

Det er ofte enklere å prøve å unngå å betale noe en ikke skal, enn å få igjen penger for noe en urettmessig har betalt.

Jeg går som regel for den første løsningen, kanskje det har reddet meg for litt krangling (og sparte penger) om reglene er "betalt er betalt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Omnilite

Det er akurat det som er problemet. Jeg kom for å hente ut pakken og fikk beskjed om å betale kr.300,-

Jeg sa at det ikke skulle beregnes noen moms eller gebyrer siden pakken var merket gave og at det ikke var penger innvolvert i forsendelsen.

Jeg fikk da til svar at det kunne ikke de, betjeningen bak disken, gjøre noe med. Jeg måtte ta kontakt med Posten. 

Og det var akurat det jeg gjorde.

Ingen innformerte meg om at jeg ikke måtte hente ut pakken for å kunne få endret på dette. 

Men nå har jeg sendt en ny mail til Posten og forklart dem hva jeg forventer av dem, og så får vi se hva som skjer.

 

Jeg mottok også en spørreundersøkelse fra Posten / Bring hvor de spurte om jeg var fornøyd med servicen deres, og da jeg svarte sværet negativt så spurte de om de kunne kontakte meg. Det svarte jeg ja til, så nå blir det spennende å se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.