Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med Haglöfs L.I.M Down +1


chrnybo

Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
Annonse

HAr brukt denne posen siden i våres og er svært godt fornøyd! Pakker ned til ingenting og veier ingenting :) Perfekt til sommersbruk. Har akkurat investert i en reactor extreme lakenpose og skal nå forske litt på hva denne comboen takler, håper å kunne bruke lakenpose og sovepose ned til et par minus :) da har jeg en fleksibel og lett  3 sessongers kombinasjon. Skal rapportere tilbake mine erfaringer så snart jeg har fått testet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Har brukt denne i et år snart nå og liker den veldig godt. Bruker den som en superlett sommerpose og vårpose, da den pakker sammen til størrelsen på et stort syltetøyglass. Jeg har og brukt den som innerpose i en tresesongs syntetpose (mountain hardwear) som en vinterposeløsning og brukt dette ned til 20 minus. Som andre dunposer kan den falle litt sammen i fuktig vær. Fryser man lett og våkner lett så er det ingen optimal løsning ned mot null, men funker fint hvis ikke. Godt isolerende underlag er like viktig. 

Siden posen er lagd superlett så er den nok ikke av de mest robuste, men har ingen problemer med løsningene så langt og savner ikke glidelåsen. 

Endret av RoyN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
På 26.10.2015 den 18.50, Tor-Erik-L-77 skrev:

HAr brukt denne posen siden i våres og er svært godt fornøyd! Pakker ned til ingenting og veier ingenting :) Perfekt til sommersbruk. Har akkurat investert i en reactor extreme lakenpose og skal nå forske litt på hva denne comboen takler, håper å kunne bruke lakenpose og sovepose ned til et par minus :) da har jeg en fleksibel og lett  3 sessongers kombinasjon. Skal rapportere tilbake mine erfaringer så snart jeg har fått testet!

Har du fått testet denne komboen? Kunne tenke meg å utvide komfortgrensen på denne posen, så hadde vært gull verdt å få høre dine erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd reactor noen ganger men er vel ikke helt overbevist. Veldig vanskelig å bedømme objektivt hvilken effekt den har. Den bidrar nok med noen ekstra grader men tror ikke det er mye. Siden reactoren veier 400g så har det ofte blitt til at jeg ikke helt har klart og forsvare komboen med posen som veier 470g

Men nå som høsten er her har jeg lyst til å prøve komboen mere! Har ikke helt gitt den opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at STS Reactor ligger fra 600 opp mot 800 kroner rundt omkring og det er nok heller dyre kroner for en fleece-lakenpose når man kan få en bra syntet-sovepose til den doble prisen(Mountain Hardweare Lamina feks). Min erfaring er at det gir nokså liten effekt og veldig langt fra de 16 ekstra grader som man skryter på seg. 

Men STS ler nok godt når de drar innom banken da dette pleddet umulig kan koste mye å produsere. 

Endret av RoyN
  • Hehe 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.8.2018 den 12.23, Tor-Erik-L-77 skrev:

Jeg har prøvd reactor noen ganger men er vel ikke helt overbevist. Veldig vanskelig å bedømme objektivt hvilken effekt den har. Den bidrar nok med noen ekstra grader men tror ikke det er mye. Siden reactoren veier 400g så har det ofte blitt til at jeg ikke helt har klart og forsvare komboen med posen som veier 470g

Men nå som høsten er her har jeg lyst til å prøve komboen mere! Har ikke helt gitt den opp :)

Dobler heller vekten enn å kjøpe en dedikert pose for temp 6+ til - 2, men skjønner hva du mener. Veldig spent på erfaringene du gjør deg, forhåpentligvis gir reactoren nok til et par minus hvis man har på seg baselag i ull og evt en mid layer jakke. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.