Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye DNT hytter - Utskilt


Lompa

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke sikker på om DNT vil ha noe å si når det gjelder hytter og plassering.

Det er den lokale forening som bestemmer.

Om det går helt mot formålsparagrafen, så vil de nok komme med et vektig innlegg, men bestemmelsen ligger hos årsmøtet i lokalforeningen

Hvem var det som ledet arbeidet med anbudsutlysning og jurykomite for Tungastølen? Assisterende generalsekretær i DNT, Anne Mari Aamelfot Hjelle..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem var det som ledet arbeidet med anbudsutlysning og jurykomite for Tungastølen? Assisterende generalsekretær i DNT, Anne Mari Aamelfot Hjelle..

 

Nå åpnet Stavanger turistforening ny hytte i går - totalt uten deltakelse av noen sentrale medarbeidere i DNT.

 

Og i denne saken er jeg helt sikker på at "alt" er styrt av Stavanger Turistforening.

 

Forhandlinger med grunneier.

Diskusjoner og forhandlinger med vernemyndigheter.

ansvar for tegninger

Byggeansvar.

Finansiering.

 

Om det er slik i andre foreninger har jeg ikke mulighet til å si noe om - jeg kjenner bare til hvordan det foregår i min lokale forening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå åpnet Stavanger turistforening ny hytte i går - totalt uten deltakelse av noen sentrale medarbeidere i DNT.

 

Og i denne saken er jeg helt sikker på at "alt" er styrt av Stavanger Turistforening.

 

Forhandlinger med grunneier.

Diskusjoner og forhandlinger med vernemyndigheter.

ansvar for tegninger

Byggeansvar.

Finansiering.

 

Om det er slik i andre foreninger har jeg ikke mulighet til å si noe om - jeg kjenner bare til hvordan det foregår i min lokale forening.

Den hytta dere åpnet i går er ei flott selvbetjeninghytte, og rammes slett ikke av denne kritikken mot hotelldriften til DNT. (Preikestolen derimot...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hytta dere åpnet i går er ei flott selvbetjeninghytte, og rammes slett ikke av denne kritikken mot hotelldriften til DNT. (Preikestolen derimot...)

Prekestolen er bygget og drives som hotell, med ansatte og profesjonell kokk. Det er bilvei og stor parkeringplass, og hovedgrunnen til at Stavanger Turistforening har satses på hotelldrift, er at de er grunneiere - og som eier så de en muliget. Det er styret i foreningens oppgave og forvalte eiendeler til beste for foreningen. I dette tilfellet, drive hotell på egen tomt i tilknytning til prekestolen.

 

(En annen ting er vel at dette prosjektet ikke helt har slått til - kostnadene ved bygging var store.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.