Gå til innhold
  • Bli medlem

varanger dome


teke

Anbefalte innlegg

Hei,

Noen som har erfaring med de nye dometelta til helsport? Siden familien har vokst litt siden fjellheimen ex. teltet kom i hus blir det litt knapt nå. så lenge barna er små er det mer praktsik å ha et romslig telt og heller satser mer på basecamp fremfor så mye vandring.

jeg vil ha en løsning som kan suppleres med ovn/fyring da er det primært lavoo eller dometelt som gir denne muligheten ser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende telt dette. Konverterer fra lavvu til dome og er også interessert i erfaringer med helsport sine. Vil ha noe som tåler en del mer en lavvuen. Har sett mest på hilleberg atlas, med varanger dome er jo mye billigere (8000 ca på xxl). Liker også mulighetene i atlas med fortelt osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hva med holmeslet, taiga eller Explorer.. Meget bra kvalitet. Har brukt exploreren min noen år nå, ikke funnet noen svakheter med den ennå :-) Prisen på Varanger dome, er vel uten innertelt? holmeslet teltene koster 7500-9000 komplette..

Taiga har jeg vurdert. Men det er vesentlig mindre en noen av de andre. Nesten helt rette vegger hjelper nok dog en del. For min del blir det 90% sikkert atlas. Men fant et Taiga til en bra pris. Har kikket på både varanger dome og atlas. Atlas virker mye mer solid. Fikk nesten bunkers følelsen der. Lufte biten i taket er også mye mer elegant en på dome.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve innerteltet på de to er vel nokså likt i strl, innerteltet på taiga er 10,1 m2. På varangerdome 8 mann, så er innerteltet 10,3 m2 så har du selvsagt en annen forteltløsning på domen og taigaen. forteltet i domen blir vel på over 3,5 m2 å ser veldig fin ut.. men den blir vel 5-7000 dyrere.. Har også sett på atlasen, det virker solid++ ja :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve innerteltet på de to er vel nokså likt i strl, innerteltet på taiga er 10,1 m2. På varangerdome 8 mann, så er innerteltet 10,3 m2 så har du selvsagt en annen forteltløsning på domen og taigaen. forteltet i domen blir vel på over 3,5 m2 å ser veldig fin ut.. men den blir vel 5-7000 dyrere.. Har også sett på atlasen, det virker solid++ ja :-)

17 mm stenger på atlas :-). Så virker skikkelig stabilt. Men må si jeg liker holmeslet Taiga. Eneste som jeg synes virker litt uheldig der, er at forteltet virker veldig lavt. Ser ut til å måtte huke seg skikkelig ned forå gå inn.

Kommer nok til å velge 6 mans inntekt til atlas og fortelt. Døren er 160 cm høy og 200 cm nederst. Fint å site der under tak å se ut hvis det regner.

Kikket på en dome 4-6 i dag. Må si at jeg liker de mye bedre en lavvoene. Men hvorfor kan ikke topphatten reguleres innen i fra. Er jo bra løsning på det på Varanger lavvoen jeg har...

Ikke lett det her. Blir mye penger for et telt med hilleberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av fordelene med taigaen, er at du også har en egen inngang i motsatt ende av forteltet, med full ståhøyde, dette er den jeg benytter. rett ut av teltet, med 1,8 m utgang... som du kanskje skjønner, er jeg veldig pro holmeslet,men da fordi jeg har alle modellene, bruker dem mye. og er veldig fornøyd.. men så var det vekten da.. inngangen på motsat side av forteltet på taigaen må du kikke litt på, et stort + synes jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av fordelene med taigaen, er at du også har en egen inngang i motsatt ende av forteltet, med full ståhøyde, dette er den jeg benytter. rett ut av teltet, med 1,8 m utgang... som du kanskje skjønner, er jeg veldig pro holmeslet,men da fordi jeg har alle modellene, bruker dem mye. og er veldig fornøyd.. men så var det vekten da.. inngangen på motsat side av forteltet på taigaen må du kikke litt på, et stort + synes jeg...

OK. Det har jeg ikke fått helt med meg. Det er jo det jeg synes er digg med atlas. Med innertelt osv veier Taiga mindre enn atlas. Atlas veier 10,5 + inner og fortelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.