Gå til innhold
  • Bli medlem

3-sesongs dunsovepose


grizzly

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker meg en lett 3-sesongs sovepose i dun. Posen skal brukes vår, sommer og høst i fjellet (juni - september).

 

Ønsker å få mest mulig for pengene.

 

Har sett på Cumulus Panyam 600: http://sleepingbags-cumulus.eu/uk/categories/sleeping-bags/panyam-600?gid=59&vid=6

 

Vil denne bli for varm om sommeren? Og har jeg bruk for denne i fjellet i slutten av september?

 

Vil denne eventuelt passe bedre: http://sleepingbags-cumulus.eu/uk/categories/sleeping-bags/panyam-450?gid=59&vid=6

 

 

Alternativt har dere andre alternativer til same prisklasse som Cumulus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av de to er jeg ikke i tvil om at jeg ville ha gått for 450 modellen. Den øverste blir altfor varm på sommerstid. Min pose har t-lim på -5 grader og ser ikke noe poeng og ha en som skal tåle mer kulde som 3 sesongs pose.

Er du en veldig fryspinn så kan det stille seg litt annerledes, men tror uansett at du stort sett vil irritere deg over at 600 modellen er for varm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 450 og er meget fornøyd. Om sommeren har jeg den åpen, veldig digg og god lufting. Brukt den i sommer på Galdhøpiggen, hadde rundt 0 noen netter, og da hadde jeg den fortsatt litt åpen, men trakk den godt over kroppen.

Kun boxer og silke liner på, men skal sies at jeg er relativt varmblods type:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benytter Cumulus EN-standarden for soveposer?

Cumulus Panyam 600 er ikke nødvendigvis for varm om sommeren og spesielt ikke i slutten av september i høyfjellet. Da kan man få vinterlige forhold. Med dårlige tørkeforhold reduseres posens isolasjonsevne gradvis, det er forskjell på samme posen den 1. og den 4. natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.