Gå til innhold
  • Bli medlem

Greit og komfortabelt telt?


Arve Husby

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har begynt med snorkling/fridykking og vil av den grunn kjøre til kysten i helgene og overnatte rundt om i telt. Men da må jeg kjøpe et telt som er greit og komfortabelt, og ikke for dyrt.  Ser ser etter telt i prisklasse rundt 2-3000 kroner, da jeg ikke trenger et telt som er til ekstremvær, men som kan håndtere varmedager og litt regn og vind. 

Jeg har sett på dette teltet,  https://www.teltutstyr.no/webshop?referer=none&p=W&id=4,da det ser veldig greit og enkelt ut. Vekt osv er ikke farlig da jeg ikke kommer til å ligge langt unna bilen min uansett. Tenker å ligge i utmarka. 

PS, har null erfaring med telt, NULL. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei om eg hadde vært deg så godt rett inn på helsport outlet og kjøpt reinsfjell 2 til 3700 kr eit kjøp du neppe vil angre på.Eg prøvd og hatt mange telt men denne konstruksjonen det eg liker best,når dårlig teltplass så lett å flytte teltet oppslått til beste plassei lufting som berre heilt rå,om hund så kan den ha eget fortelt og inngang.Sammt super helsport kvalitet.(også relativt bratte vegger så nedbør havner der den skal).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teltet du poster er helt greit. Så lenge du ikke skal bære et telt så spiller det liten rolle hva man bruker. Velg størrelse på teltet etter hvor mye tid du skal bruke i teltet. Hvis du bare skal sove så trenger du så vidt plass til deg selv. Hvis du skal tilbringe tid eller gjøre forskjellige oppgaver i teltet kan man ha behov for mer plass, men man klarer seg som regel med noe enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for et kuppeltelt hvis jeg var deg. Disse har bratte vegger som gir bedre effektiv liggelengde enn vegg med skrått tak.

Her er et romslig og rimelig telt som er lett å sette opp. Hvis været er fint kan du ta av taket og ha god ventilasjon med innerteltet som et myggtelt. 1955,- hvis du bruker rabattkoden til forumet.

http://www.fjellsport.no/mountain-hardwear-optic-vue-2-5-green-mountain-o-s.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for et kuppeltelt hvis jeg var deg. Disse har bratte vegger som gir bedre effektiv liggelengde enn vegg med skrått tak.

Her er et romslig og rimelig telt som er lett å sette opp. Hvis været er fint kan du ta av taket og ha god ventilasjon med innerteltet som et myggtelt. 1955,- hvis du bruker rabattkoden til forumet.

http://www.fjellsport.no/mountain-hardwear-optic-vue-2-5-green-mountain-o-s.html

Vi har dette teltet og er kjempefornøyde, vi har 3.5 da og er to personer. God plass og god takhøyde, helt tørt innertelt etter øsregn i 14 timer og god lufting og veldig raskt å sette opp. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så igrunn kjempegreit ut! :)  Tror jeg kjøper det, så kommer jeg igang!
Blir spennende å prøve å sette det opp, da jeg aldri har gjort det før, men er veldig flink med lego, så går vell bra!  :D

Men når jeg kjøper via den linken dere sendte, får jeg med regndekket da? Eller er det utenom? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så igrunn kjempegreit ut! :)  Tror jeg kjøper det, så kommer jeg igang!

Blir spennende å prøve å sette det opp, da jeg aldri har gjort det før, men er veldig flink med lego, så går vell bra!  :D

Men når jeg kjøper via den linken dere sendte, får jeg med regndekket da? Eller er det utenom? 

Det er med i prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så igrunn kjempegreit ut! :)  Tror jeg kjøper det, så kommer jeg igang!

Blir spennende å prøve å sette det opp, da jeg aldri har gjort det før, men er veldig flink med lego, så går vell bra!  :D

Men når jeg kjøper via den linken dere sendte, får jeg med regndekket da? Eller er det utenom?

Ja, ytterduken följer med.

Då du aldrig satt upp tält förut, så testa några gånger innan du åker iväg och ska sova i det.

Då finner du raskt ut hur det fungerar, selv om det inte är lego. Det är alltid fint att kontrollera att tältet är helt och ingenting saknas.

Det är inget vanligt problem, men av och till kan fräcka folk försyna sig med reservdelar, först och främst om tältet varit uppsatt i butik.

Enkelte måndagsexemplar kan också förekomma.

Lycka till med tält och snorkling! :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ytterduken följer med.

Då du aldrig satt upp tält förut, så testa några gånger innan du åker iväg och ska sova i det.

Då finner du raskt ut hur det fungerar, selv om det inte är lego. Det är alltid fint att kontrollera att tältet är helt och ingenting saknas.

Det är inget vanligt problem, men av och till kan fräcka folk försyna sig med reservdelar, först och främst om tältet varit uppsatt i butik.

Enkelte måndagsexemplar kan också förekomma.

Lycka till med tält och snorkling! :-)

Ja, skal prøve på plenen er noen ganger før jeg stikker ivei! Kanskje jeg skal prøve noen netter ute på plena også! 

Takk så mye! :)   Gleder meg stort nå! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.