Gå til innhold
  • Bli medlem

RSP


Ronnie J

Anbefalte innlegg

Annonse

TS. Vet ikke hvor du får tak i RSP og forsvaret har jo sluttet å kjøpe den boksmaten. Så trolig må det blir noe gammelt. Men holdbarheten er god, som annen hermetikk, så kommer du over noe så er det vel bare å kjøpe. Ellers finnes det jo tilsvarende utenlandske produkter, å få kjøpt. Leste også en tråd her (husker ikke navnet) om en rusiskt versjon, som fikk skryt for smaken.

 

Ellers er jo Turproviant og Snurring, noe av det samme. Bedre smak synes jeg, men litt mindre fett og proteiner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det begynner å tømmes for RSP? Forsvaret sluttet å kjøpe inn i 95 å på Værnes der jeg var så gikk de tom mens jeg var inne i 2005. Sivilforsvaret solgte det de hadde igjen av lager i 2004 så om du skal finne noe så regner jeg med at det blir av privatpersoner evt.

 

Legg ut en annonse på finn, mulig noen har liggende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Ser de av og til på qxl og finn. Her er en relativt ny annonse fra finn:

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=64464892&q=rsp&ref=fas

Og her er en til. Ikke bare RSP, men her får du hele stridsrasjoner.

En sånn stridsrasjon skal være nok for en soldat i et døgn og da holder det nok også for en fjellvandrer.

Kanskje litt "out of date" hva vekt angår, men her trenger du ikke primus.

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=63241963&searchclickthrough=true&searchQuery=stridsrasjon

 

Endret av REs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Spiste dessverre min siste RSP (82'mod) i fjor og har ikke funnet flere men heldigvis er turistproviant nært nok beslektet til at jeg ikke får abtinenser. Men så var det å finne 82'mod turistproviant da.... Blir jo litt som vin dette her! :) Rødvin er ikke nødvendigvis rødvin...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.