Gå til innhold
  • Bli medlem

Superlite telt tåler regn.


stigd

Anbefalte innlegg

Annonse

Har Fjellheimen Superlight 4 och har fått någon droppe in genom sömmen första gången det stod uppe i regn, men sedan ingenting.

Duken har varit helt tätt.

Har haft det ute i regn med drygt 20 mm på en natt.

Ikke noe å tenke på. Det tåler regn. MEN, kikke kanskje heller på et kuppeltelt! Sjekk ut Reinsfjell SL 2. Veldig bra telt. :)

Man bör välja det tältet som passar behov och preferenser bäst. :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Fjellheimen Superlight 4 och har fått någon droppe in genom sömmen första gången det stod uppe i regn, men sedan ingenting.

Duken har varit helt tätt.

Har haft det ute i regn med drygt 20 mm på en natt.

Man bör välja det tältet som passar behov och preferenser bäst. :-)

Preferanser kan endres. Kuppeltelt er langt mer praktisk og vær-/vindbestandig spør du meg. ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sikert betre med kuppeltelt men har ringstind 2 men savner av og til litt mer fortelt når hund er våt og matlaging og så har eg et pent brukt på hand. Vil ha et lett når eg skal gå aleine på langtur. Men tenkte litt på at det ser så tynn duk ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sikert betre med kuppeltelt men har ringstind 2 men savner av og til litt mer fortelt når hund er våt og matlaging og så har eg et pent brukt på hand. Vil ha et lett når eg skal gå aleine på langtur. Men tenkte litt på at det ser så tynn duk ut.

En stor vaskeklut, fjerner det meste av vannet på hunden. Kan vris opp, opp til flere ganger. :) Og tar liten plass i sekken. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Preferanser kan endres. Kuppeltelt er langt mer praktisk og vær-/vindbestandig spør du meg. ;)

Absolut mer väder och vindbeständigt, men mer praktiskt?

Beror på behoven, förtältet i ett Fjellheimen är ju större, mer utrymme finns i tremanstältet och så vidare. Är det stort förtält man vill åt är Reinfjell mindre praktiskt.

Just nu spörr jag ingenting, men det är @stigd som undrar om duken är tät. ;-)

Jodå, både på Fjellheimen och Reinsfjell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjølv synest eg tunneltelt er mest praktisk. Tunneltel har den forma som passar min bruk best. Men det finnst også kuppeltelt med tunnelteltform, eg har eit slikt til vinterbruk. Tunneltelt har generelt større plass for same vekta (når det handlar om eit superlite telt, er kanskje volum/vekt eit av dei viktigaste kriteria) og er langt enklare/raskare å setje opp. Det siste er særleg merkbart i vind. Men tunneltelt bråkar meir i vinden.

Det heile kokar ned til personlege preferansar som kan vera veldig ulike. Det er også derfor det er så mange ulike teltmodeller der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Helsport Fjellheimen SL 3 og er storfornøyd med dette teltet til høyfjellet der man ofte finner gode teltplasser. Er jeg på tur i skog eller type Femundsmarka med blokkmark hvor det er vanskeligere og finne gode plasser har jeg et selvstående kuppeltelt fra MSR.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Helsport Fjellheimen SL 3 og er storfornøyd med dette teltet til høyfjellet der man ofte finner gode teltplasser. Er jeg på tur i skog eller type Femundsmarka med blokkmark hvor det er vanskeligere og finne gode plasser har jeg et selvstående kuppeltelt fra MSR.

 

Bruker du det aleine på tur? Blir det ikke litt tungt kontra et tomanns SL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker det alene ja De 250 grammene skal jeg stå for. Har av og til fruen med på tur og det får være måte på hvor mange telt til 5000+ man skal ha med seg

Mange andre plasser jeg kan spare 250 gram. Kunne sikkert klart meg med et Ringstind Superlight 1-2 og spart en kilo men det blir litt veid opp mot komfort hos meg. Liker at jeg har god plass til sekk, klær og mstlaging :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.