Gå til innhold
  • Bli medlem

Exped Scout Hammock Combi UL


RoyN

Anbefalte innlegg

Noen som har testet denne og kan si noe om hvordan liggekomforten er? Antar man kan ligge på skrå i denne og? 

 

Jeg har en Hennessy expedition som jeg er rimelig godt fornøyd med. Men tenkte å teste en hengekøye som var litt lengre da Hennessyen muligens er litt snau for meg som er 1.80. Dog godt mulig jeg går for Explorer deluxe eller Safari Delux da jeg ellers er godt fornøyd med Expedition-modellen. 

 

Exped hammocken frister dog litt med at den er to-lags og enkel i bruk med exped-underlaget og veldig lett. 

 

Ser jo at mange mener Warbonnet-hengekøyer er top of the pops, men synes kanskje de blir litt dyre med dagens kronekurs.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 måneder senere...

Jeg har ikke testet ul-varianten, da denne ikke var å oppdrive i butikk da jeg skulle kjøpe køye.

Har derimot mange døgn i den vanlige scout combien, og er forholdsvis fornøyd. Syns det er vanskelig å få til å ligge på skrå i denne, ligger ganske beint. Liggeunderlaget gjør køya veldig flat, og jeg ligger godt både på mage, rygg og side. Ulempen med en såpass flat køye er at den kan føles litt vinglete mens man krongler seg ned i soveposen, men jeg tror det skal mye til for å falle ut. Opphengssystemet er helt genialt, og tarpen er veldig bra, men myggnettingen har en tendens til å bli hengende litt lavt, hvis man ikke sperrer den ut med kvist i kanalene. Syns ikke alltid det er like lett å finne egnet kvist i furuskogen, men det går på et vis. En annen ting som irriterer meg litt, er at det er glidelås bare på den ene siden, men hvis man ikke skal henge tett i tett og sende sjokolade mellom køyene, er det forsåvidt ikke noe problem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.