Gå til innhold
  • Bli medlem

Med telt til Djupevatn i Sirdal


Erik Haaland

Anbefalte innlegg

Annonse

2 timer inn til hytta er bra fart, med tung sekk. Jeg har tatt turen noen ganger, men alltid med lett sekk.

Fra GPS spoet virker det som du holder vestsiden av myrene innover mot Djupavatn. Jeg pleier også å gå på den siden - om det ikke er for vått.

Jeg mener det er den gamle stien innover. Jeg følger i hvertfall et gammelt far.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer inn til hytta er bra fart, med tung sekk. Jeg har tatt turen noen ganger, men alltid med lett sekk.

Fra GPS spoet virker det som du holder vestsiden av myrene innover mot Djupavatn. Jeg pleier også å gå på den siden - om det ikke er for vått.

Jeg mener det er den gamle stien innover. Jeg følger i hvertfall et gammelt far.

 

Tar det litt som en treningsøkt også så la litt ekstra i sekken som jeg ikke pleier å ha + går på i bakkene. Herlig å kjenne på slit iblant! Sporet er STF sitt tråkk så fulgte bare det innover. Men det er som sagt veldig oppgått og myrete nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mange kg er en "tung" sekk? (når man går alene med telt)....

Regner med det er ca like dumt spørsmål som "hvor lang er en vei?".... men jeg spørr læll.

Spørsmål av nysgjerrighet, siden jeg så godt som alltid går sammen med ungene, og dermed har godt bruk for mine 105 liter i sekken :)

 

2 timer er bra fart uansett ja :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mange kg er en "tung" sekk? (når man går alene med telt)....

Regner med det er ca like dumt spørsmål som "hvor lang er en vei?".... men jeg spørr læll.

Spørsmål av nysgjerrighet, siden jeg så godt som alltid går sammen med ungene, og dermed har godt bruk for mine 105 liter i sekken :)

 

2 timer er bra fart uansett ja :thumbsup:

 

Utenom det jeg hadde på meg hadde jeg vel en totalt 13kg. - helt horribelt m.a.o :-) Sekken var en 88 liters som veier en del mer enn min Talon 44 som jeg normalt bruker.

Slengte en hel masse oppi sekken jeg normalt ikke ville tatt med, et ekstra Trangia kokesett, Fjordland middag, ekstra liggeunderlag etc. etc.

 

Satte opp i Lighterpack.com hva jeg normalt hadde hatt dersom jeg brukte min Talon 44 sekk på en natt høst (ned til +4) teltovernatting - kommer da frem til 8.82 kg, som jo ikke er lett det heller akuratt men betraktelig bedre enn 13! Ser nå at jeg burde kikke på noen produkter i sekken som jeg nok kunne fått lettere, uten at det går på bekostning av komforten. Men det koster......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.