Gå til innhold
  • Bli medlem

Mindre alternativ til Hilleberg Kaitum 3


tereng

Anbefalte innlegg

Jeg har et Hilleberg Kaitum 3 for fire sesongers bruk. For en- to personer synes jeg det er unødvendig stort. Ikke spesielt med tanke på vekt, men varme, oppsett og generell størrelse på teltet (trenger jo en del plass for å få det opp skikkelig).  Trenger tips til Hel-sport telt til samme bruk, men mindre, finnes det noe godt alt? Skal kunne brukes hele året av en-to personer. Kan muligens få en god avtale på Helsport telt derfor er det det eneste alternativet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sikla på Storsylen x-trem 2+ en stund: http://www.helsport.no/storsylen-x-trem-2

Var på Jakt og fiskemessa på Elverum på fredag og fikk sett det oppslått og selvfølgelig ble det varmt anbefalt av selger. Jeg har ingen erfaringer med teltet selv, men andre helsport telt er jeg jo godt fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første tanke er Storsylen Xtrem 2+. Solid kuppeltet egnet til helårsbruk. Skal du bruke det vinterstid i åpent lende så krever det litt av et telt. Men det blir jo ingen vektbesparelse i forhold til Kaitum 3 som du har, sparer litt "footprint" riktignok.

 

Skal jeg tenke litt annerledes ville jeg jeg hatt Kaitum 3 som helårstelt og så heller satset på en mindre og lettere til 3 sesongs bruk når været ikke er for ille. Da kan det være en del vekt å spare i tillegg til plass.

Da f.eks Reinsfjell Superlight.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter forslaget til Borgern. Jeg har selv Kaitum som helårstelt for litt tøffere forhold, Exped Polaris som ekstrem og Ringstind/Fjellheimen SL for lettere turer .

 

Til vinterbruk er størrelsen på Kaitum3 et minimum for to personer og på snø er det ikke så vanskelig å finne teltplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.