Gå til innhold
  • Bli medlem

Galdhøpiggen med 5-åring


Haasha

Anbefalte innlegg

Annonse

Har tenkt til å ta med 6-åringen på Galdhøpiggen i år, men da som del av et eget taulag med flere venner med barn fra Juvvasshytta. Fra Spiterstulen blir det jo rundt 1300 høydemeter. Vil påstå at jeg har en relativt turvant 6-åring, og det vil jeg si er litt i overkant. Godt mulig det går, men det er nok ikke like sikkert at det blir en positiv opplevelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt til å ta med 6-åringen på Galdhøpiggen i år, men da som del av et eget taulag med flere venner med barn fra Juvvasshytta. Fra Spiterstulen blir det jo rundt 1300 høydemeter. Vil påstå at jeg har en relativt turvant 6-åring, og det vil jeg si er litt i overkant. Godt mulig det går, men det er nok ikke like sikkert at det blir en positiv opplevelse...

 

Det er selvfølgelig lettest fra Juvvass, men så var det dette med breføring.. Gjelder ikke aldersgrensen her ved egne organiserte turer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje jeg ville vurdert det som i overkant, men har møtt folk med små unger både her og der som kommer seg på ulike topper. Tror kanskje det avhenger vel så mye av psyken til barnet som på fysikken.

Hvis toppen ikke trenger å være hovedmålet tror jeg at jeg hadde prøvd allikevel. Og tatt det som en fin tur, uansett hvor langt man kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk denne turen med min datter da hun var seks. Vi gikk sammen med ei venninne og hennes datter på sju. Det gikk fint, men var en lang dag. Jeg mener at vi brukte ca åtte timer med ganske korte pauser. Det året var det relativt lite snø, og dermed lite mulighet for aking (moro og sparer krefter) på veien ned. Regner med at det er bedre i år. ;)

 

Det er en tøff tur med en femåring, og slett ikke noe for alle på den alderen. Samtidig er det absolutt mulig, men jeg vil si at god egenmotivasjon og brukbart vær er forutsetninger for at det skal bli en god opplevelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig lettest fra Juvvass, men så var det dette med breføring.. Gjelder ikke aldersgrensen her ved egne organiserte turer?

Det er ingen aldersgrense for turer man ordner selv, men da må man jo ha kunnskaper til å gå på bre. Vi har frihet til å gå hvor vi vil i dette landet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen aldersgrense for turer man ordner selv, men da må man jo ha kunnskaper til å gå på bre. Vi har frihet til å gå hvor vi vil i dette landet. :)

 

Har lite kunnskap ang brevandring, så tror ikke vi skal begi oss ut på dette på egenhånd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk denne turen med min datter da hun var seks. Vi gikk sammen med ei venninne og hennes datter på sju. Det gikk fint, men var en lang dag. Jeg mener at vi brukte ca åtte timer med ganske korte pauser. Det året var det relativt lite snø, og dermed lite mulighet for aking (moro og sparer krefter) på veien ned. Regner med at det er bedre i år. ;)

 

Det er en tøff tur med en femåring, og slett ikke noe for alle på den alderen. Samtidig er det absolutt mulig, men jeg vil si at god egenmotivasjon og brukbart vær er forutsetninger for at det skal bli en god opplevelse. 

 

8 timer totalt eller en vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.