Gå til innhold
  • Bli medlem

Tur med lite gåing i Nordmarka


DanRemi

Anbefalte innlegg

Hei. Veit det er en synd å spørre om tips i første post men gjør nå det uansett.

Noen som veit om plasser i tverrsjøen området der man kan campe ca 500m fra bilen?

Har vært på selve tverrsjøen mye siden vi bor på Jevnaker men har ikke utforsket mye rundt den.

Har sett på kartet at man kan kjøre ett stykke innover i området uten å støte på bommer. Noen som har noe å anbefale oss? Fiskemuligheter er viktig. Ikke viktig med stor fisk men å få fisk. Har en datter på 8år som storkoser seg med fisking.

Tenker å ta en tur om noen uker eller så. Turrapport vil følge

Mvh Dan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er noen steder der så vidt jeg husker. Har satt noen kryss på kartet.

Det er en plass oppe ved Ølja jeg har sett. Så vidt jeg husker kan du kjøre helt til vannkanten.

Så er det noe sva og noe lett skog rundt Tverrsjøen. Har ikke campet der men badet. Men mener det går an å få opp et telt på hvertfall 1 av plassene.

Så er det en plass i sundet mellom Buvann og Pershusvann. Er grusvei frem dit. Kan du lempe av ustyr før veien går opp en bakke. Så kjøre opp på plassen å sette bilen der.

På kartet er det markert bom på vei inn med de siste gangene har har vært innover der var det en gammel og rusten bom som lå slengte i grøfta. Men det er 2 år siden jeg kjørte helt dit så det kan jo ha kommet opp ny i mellomtiden. Uansett ikke langt å gå. Eneste ulempe med denne plassen er at det ikke er noen andre plasser i nærhet. Er det opptatt her så må du kjøre tilbake å prøve ved de andre vannene.

 

post-5331-0-74204600-1438258741_thumb.jp

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raske svar. Kjenner til plassene rundt tverrsjøen å den på nordsia er stortsett alltid befolket. De andre plassene dere nevner ser interessante ut. Hva med skarvvannet? Ser ikke ut som det ligger langt fra veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med sinderdalen? Fra tverrsjøen ser det ikke ut til å være bom før ved store sindera. Å med litt hell går det traktorvei siste stykket inn til det vannet. Litt nærmere tverrsjøen ligger også fagervatnet. Her ser det og ut til å gå en traktorvei tett på vannet så kanskje man har no mulighet der.

Noen som har vært i disse områdene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært en tur på store sindera. Kan fint kjøre bil helt inn hvis man har litt bakkeklaring. Fant ut at en kompis har hytte der så hadde med han opp å brukte båten hans til å komme oss utpå. Fikk tre småørret. Den største var i skostørrelse 43 og ble beholdt de to andre var mindre å ble sluppet ut igjen. Var ett fint vann som jeg fort kan ende opp med å campe ved neste helg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.