Gå til innhold
  • Bli medlem

Sørøya fra sør til nord.


stiandahl

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal gå Sørøya fra sør til nord i august. Gleder meg helt vilt. Bare jeg og fiskestanga. Det jeg lurer på er om jeg får noe særlig signaler på mobilen? Er det noen som har erfaringer med dette på sørøya her?. Og hvordan er fiske i august?

 

Skal også gå på kryss og tvers da jeg skal vandre i 2 uker. Vurderer å ta med en varm sovepose selv om det blir ++ i vekt.

 

Hilsen Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Skal gå Sørøya fra sør til nord i august. Gleder meg helt vilt. Bare jeg og fiskestanga. Det jeg lurer på er om jeg får noe særlig signaler på mobilen? Er det noen som har erfaringer med dette på sørøya her?. Og hvordan er fiske i august?

 

Skal også gå på kryss og tvers da jeg skal vandre i 2 uker. Vurderer å ta med en varm sovepose selv om det blir ++ i vekt.

 

Hilsen Stian

 

Mener det var i siste nummer av bladet Villmarksliv det var en lengre reportasje med en kar som gikk fra vann til vann på Sørøya, men har ikke bladet mer så kan ikke sjekke.

 

Se også denne tråden: http://www.fjellforum.no/topic/24918-s%C3%B8r%C3%B8ya/    om tilsvarende reportasje i bladet friluftsliv i 2012.

 

Får også mange treff på "Sørøya" ved søk her på forumet: http://www.fjellforum.no/index.php?app=core&module=search&do=search&fromMainBar=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste utgave av villmarksliv (nr7) har en reportasje om to stk som gikk til noen vann på Sørøya. Kan ikke huske at det ble skrevet noe om dekning, men du kn jo sjekke dekningskartet til din mobilleverandør for å få en viss pekepinn? God tur, høres flott ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For to år siden hadde jeg litt dekning på enkelte topper på den vestlige delen, hvertfall nok til å få sendt en melding hjem. 

 

Jeg var der i månedsskifte august/september og vi hadde temperaturer nede i 3-4 grader, så en relativt varm sovepose kan anbefales :) Været kan være ganske skiftende. Fisket på Sørøya kan være veldig bra i august.

 

To ukers tur over Sørøya hørtes fantastisk flott ut, det er bare å glede seg!

 

God tur og skriv gjerne en turrapport på forumet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.