Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til valg av vintersovepose


Anbefalte innlegg

Akkurat nå står jeg litt mellom 2 stk, men jeg er usikker på begge

 

Mammut Tyin EXP 5-season Bison

http://www.fjellsport.no/produkter/turutstyr/soveposer/soveposer/mammut-tyin-exp-5-season-bison.html

 

og 

Mammut Denali EXP 5-season Lion

http://www.fjellsport.no/produkter/turutstyr/soveposer/soveposer/mammut-denali-exp-5-season-lion.html

 

Om noen har noen erfaringer med dem, så setter jeg stor pris på om dere vil dele :) Evt om noen har noen andre forslag til gode til vinter, så blir jeg glad :)

 

Mine krav er: 

- Syntetisk

- Tåle så mange minusgrader som mulig, siden jeg er en frossenpinn, men soveposen kommer til å bli delt med hunder, så ikke så alt for trang :P

- Vekt spiller ingen rolle, alt for komforten når man skal sove! Blir delvis sekk og pulk, men ser for meg atter det er greit atter man får stappa den oppi sekken hvertfall (størrelsemessig) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har Tyin EXP 5 season og er veldig godt fornøyd med komfort og varme. Så om størrrelse ikke spiller så stor rolle er dette et godt valg til en hyggelig pris. Skal du ha den med deg i sekken er det ikke plass til så mye annet :wink:

 

tror du den vil fylle opp totalt en 125L sekk også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Neida, så ille er det ikke. Tror den har pakket volum på rundt 20 liter eller deromkring. Det finner du sikkert i spesifikasjonene et eller annet sted.

 

ok, da skal jeg overleve :P for har vi ikke pulken med på vintern, så har jo hundene kløver, så skal vel igrunn greie å få alt da på plass :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, da skal jeg overleve :P for har vi ikke pulken med på vintern, så har jo hundene kløver, så skal vel igrunn greie å få alt da på plass :)

Ja, er sekken stor går det bra. Jeg kommer til å kjøpe meg en pulk før vinteren. Summen av alt vinterutstyret blir stort og tungt i sekk. Bare telt og sovepose veier i mitt tilfelle 8 kilo og tar kanskje 40 liter av sekken ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er sekken stor går det bra. Jeg kommer til å kjøpe meg en pulk før vinteren. Summen av alt vinterutstyret blir stort og tungt i sekk. Bare telt og sovepose veier i mitt tilfelle 8 kilo og tar kanskje 40 liter av sekken :wink:

 

Blir bare mere trening med vekt i sekken :P er liksom ikke så mange dager i året man får brukt pulk og slikt når man bor i Østfold, hvor det til tider er knapt med snø på vintern :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tenkt noe på Jan Mayen ifra norske Isbjørn.  Veier 3k, komfort på 22blå og kan lev med flere løsninger vedr. glidelås. Prisen på rundt 2000,- norske er ikke avskrekkende.  

Min neste blir en Jan Mayen med 70 cm glidelås  :D

 

Link til Isbjørn.no:  http://isbjorn.no/janmayen.html

 

PS: Monselars skrøt veldig av posene fra Isbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tenkt noe på Jan Mayen ifra norske Isbjørn.  Veier 3k, komfort på 22blå og kan lev med flere løsninger vedr. glidelås. Prisen på rundt 2000,- norske er ikke avskrekkende.  

Min neste blir en Jan Mayen med 70 cm glidelås  :D

 

Link til Isbjørn.no:  http://isbjorn.no/janmayen.html

 

PS: Monselars skrøt veldig av posene fra Isbjørn.

 

hm... den kan jo være verdt en titt :) takk for tips! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.