Gå til innhold
  • Bli medlem

Everest sykkel


Ridux

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har erfaring med Everest sykler? Jeg planlegger en sykkeltur rundt Lofoten og langst kystriksveien til neste sommer og ser meg rundt etter en ny sykkel. Hybriden jeg har i dag begynner å bli litt sliten.

 

Jeg har sett litt på denne fra Sykkelsenteret: http://www.sykkelsenteret.no/sykler/hybrid/everest-trekking-2015/

 

Er dette et godt valg? Trengte å bruke en ethjuls henger etter denne.

 

Har også vurdert en cyclocross, men er ikke helt sikker på om den er lite komfortabel etter mange mil på veien. Noen erfaring der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Säkert helt OK. Ramen ser "överbyggd" ut (dvs mycket kraftigare och hårdare än vad som behövs eller är lämpligt. Men det ser ju tufft ut och för tillverkarna är det viktigaste att få grejjorna sålda...) och utrustningen verkar helt i sin ordning i förhållande till priset.

Se till att få på riktiga stänkskrämar bara. Det kan bli regn.

 

     
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Everest er Oslo Sportslager sitt eget merke - sikkert like bra som noe annet.

 

- Er du vant til å sykle med racer og vil bruke minst mulig watt er nok cyclocross et godt valg

- Hybrid vil gjøre jobben godt

- 29er/27.5" terrengsykkel med dekk med lav rullemotstand vil gi deg mye komfort på turen. Riktig utstyrt ruller terrengsykkel meget bra på asfalt

 

Siden du skal bruke henger trenger du ikke like kraftig sykkel dersom du skulle brukt vesker. Det går visst nok an å få cyclocross med flatt styre - må bare ha andre girhendler.

 

http://www.giant-bicycles.com/nn-no/bikes/model/fastroad.comax.1/19268/77461/#specifications

http://www.giant-bicycles.com/nn-no/bikes/model/fastroad.slr.1/19269/77462/#specifications

http://bikeshop.no/Sykkel/Komplette-sykler/Cyclocross/Gavia/Gavia-CX-Ultimate-Cyclocross-2015-Str-L-54GCXU54-p0000047783

http://bikeshop.no/Sykkel/Komplette-sykler/Cyclocross/Gavia/Gavia-CX-PRO-Cyclocross-2015-Str-L-55-cmGAVCXPRO1555-p0000058056

 

Hva er budsjettet ditt?

 

Mitt valg til en slik tur med henger (har bygd den selv)

643995_large_9CF133A2-A660-11E3-AC7E-E60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everest er nok mer enn bra nok, som det meste annet i denne kategorien sykler. Jeg har testet CX en halv sesong. Ble aldri helt komfortabel med det i bratte grusbakker så gikk over til mtb også for gruskjøring, men på veien var det helt topp. Se etter en CX som ikke er veldig aggressiv. Det fine med CX er at det er en del som kjøper det som nummer to eller tre-sykkel og finner ut at det ikke er noe for dem, så man kan ofte få meget gode priser brukt på sykler som er nesten nye. 
 

 

Se till att få på riktiga stänkskrämar bara.

 

Say what??? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Everest adventure (hybrid) som jeg kjøpte hos Oslo sportslager i 2008. Kostet vel rundt 7000,- 

 

Har vært med på 10-12 turer med full oppkakning (men ikke mer enn 15kg tipper jeg). Brukte den i tillegg til trening 2-3 ganger i uka i all slags vær. Det har aldri vært problemer med den, har måtte bytte dekk fordi de ble tynnslitte og føre til at jeg pungterte mye, men ellers har dette vært en kjempebra sykkel. Bruker den fortsatt på tur med oppakning. 

 

Kjøpte meg ny sykkel i 2012 tror jeg det var, dette også Everest, men denne gangen har jeg kjøpt Everest Quest. 

 

Mitt poeng er: Everest vil jeg absolutt anbefale, hos Oslo Sportslager får du virkelig kvalitet. De lager ikke sykler som skal vare i to sesonger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Det går visst nok an å få cyclocross med flatt styre - må bare ha andre girhendler.

 

Jeg er nysgjerrig på hvorfor du vil bytte fra bukkestyre til flatt. Jeg synes bukkestyre er mer komfortabelt, spesielt over lange distanser, siden man slipper å vri håndleddene 90 grader i forhold til hva som er naturlig for kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Jeg er nysgjerrig på hvorfor du vil bytte fra bukkestyre til flatt. Jeg synes bukkestyre er mer komfortabelt, spesielt over lange distanser, siden man slipper å vri håndleddene 90 grader i forhold til hva som er naturlig for kroppen.

Det var primært ment til trådstarter dersom bukkestyre ble for racingpreget. Jeg har flatt styre på min sykkel, men ville også montert på bar-ends for å variere siden distansen er så lang. Til vanlig kjører jeg racer med bukkestyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkelen du linker til er mer enn god nok til det bruket du beskriver. Om du har syklet på hybrid før vil du ikke bli skuffet. Viktigst av alt er uansett å prøvesitte og justere den ordentlig til deg. Høres ut som om du skal tråkke noen mil på den, og da må den passe. Jeg ville kjørt med det som funker på en slik tur og ikke kjøpt en sykkel som du må bruke lang tid på bli vant til. Pakk nok ekstradeler og verktøy og kjøp med et ekstra girøre eller to. Butikken du handler i kan sikkert hjelpe deg med alt du trenger. Spør og grav når du er i butikken. De er sikkert interessert i å hjelpe deg til en optimal sykkelferie og en god opplevelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.