Gå til innhold
  • Bli medlem

Bjørndalstraversen/ Rosendalsalpene - snøforhold juli/august 2015?


Cerberus

Anbefalte innlegg

Hei

 

Går med planer å prøve Bjørndalstraversen, men leser at denne kan bli ekstra utfordrende og krever litt teknisk klatring med sikring om det er mye snø. Tatt i betraktning snøforholdene ellers ser jeg for meg at dette kan være tilfelle. 

Er det noen som har prøvd seg på turen i år eller på annen måte har sterk formening om snøforholdene? Lar den seg gå på normal måte uten ekstra sikring og klatremanøvre de nærmeste ukene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

 

Jeg tok et bilde av Bjørndalstindene og Melderskin i går fra Lyderhorn, ikke akkurat nærmt så ta dette med en klype salt. Den nordvendte siden ser rimelig bar ut. Ranglingen foregår så vidt jeg husker i hovedsak i sydsiden av eggen, jeg tipper det er rimelig bart der, men den siden har jeg ikke sett på 4 uker, da var den veldig hvit.

 

Jeg kan legge ut bilde hvis du vil, men det var ikke et veldig godt bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.