Gå til innhold
  • Bli medlem

Oppgraderte telt fra Fjellreven i 2016


hgmann

Anbefalte innlegg

Ser at Fjellreven kommer med ganske store oppdateringer på teltseriene sine i 2016. Ser ut til at de satser på to serier; lettvekts Abisko og Keb for røffere forhold.

http://www.mynewsdesk.com/fjallraven/pressreleases/new-releases-spring-summer-2016-fjaellraeven-s-newcomers-make-carrying-less-a-smarter-and-more-long-lasting-deal-1192325

 

Bilder av telt finner du ved å scrolle ned på siden,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inngangen til forteltet så veldig lav ut :hmm:

Men veldig spent på mere informasjon. Takk for du delte

Hmm, du er inne på noe der. Håper de ikke har gått i fella og ofret takhøyde for vekt. Akkurat det har gjort mange lette telt uaktuelt for meg. Jeg liker nemlig ikke å stange i taket. Jeg venter i spenning på mer detaljer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah! Det var jo bilder der også!  :D

 

Ser ut som de har vært og snoka på Hilleberg sine telt... Det jeg ikke var strålende fornøyd med på Akka dome, høy vekt og innvendige stangkanaler, ser ut til å være forbedret på Keb og Abisko dome. Bare de ikke har lagd pygmeversjoner for å spare vekt, så ser det veldig bra ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Skulle akkurat til å bestille telt, men fikk jommen beskjed om at alt var solgt ut, i påvente av nye telt i slutten av Mars. Keb Dome 2 ser interesant ut for meg. 

Her er også bilder av et nytt telt, Polar Endurance 3. Dette må de ha jobbet med lenge. Jeg fikk beskjed om at dette snart kom ut 3 år tilbake. Med en prislapp på 13.000 SEK ifølge artikkelen er dette litt i topp sjiktet: https://sqoop.no/sniktitt-pa-fjallravens-nye-vintertelt-polar-endurance-3/

Endret av Markus Ingebretsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26.1.2016 at 9.34, BrumBrum skrev:

Ståle S: Det nye teltet Abisko View 2 veier 2,7 kg (minimumsvekt 2350gr). Innvendig høyde er 110cm.

Høyde er jo så absolutt godkjent men vekta er fortsatt litt i overkant sammenlignet med opplagte konkurrenter synes jeg. Hadde jeg eid en kano hadde jeg garantert kjøpt det.
Tenker det må være helt genialt til å campe ved en stille elvebredd der man vil ha med seg flotte utsikter selv om man halvsover mett og fornøyd i soveposen på kveldinga.
Er egentlig ute av teltmarkedet etter jeg kjøpte Helsport Reinsfjell SL til halv pris på black friday men til kano/båtbruk ville jeg vært svært fristet til å kjøpe atter et telt. Reinsfjell SL når jo ikke Abisko View til anklene når det kommer til "view". :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4. februar 2016 at 14.59, Highfive skrev:

Veldig tydelig hvor Fjellreven har hentet inspirasjon fra med designed iallefall :-)

Enig - de har nok hentet litt her og der men spesielt hos sin "storebror" i teltmarkedet. Ved første øyekast er vel fortsatt View det som skiller seg mest ut? Pluss fargene selvfølgelig, med signaturfargen FN-blå i tillegg til Sand og det som ser ut til å være en ny grønnfarge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Min svigerfar har nettopp kjøpt seg et nytt telt fra fjellreven. Mener det var Abisko Shape 3. Sammenlignet med mitt eget Reinsfjell SL, så syns jeg teltet fra Fjellreven fremsto i bedre kvalitet. Mange fine løsninger, med f.eks. egen myggnetting-dør i innerteltet (altså to dører til innerteltet), og innebygd klessnor. Vi slo det bare opp i hagen, og han hadde ikke fått testet det på tur enda, så noe mer kan jeg ikke uttale meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då må du gje oss ein kort rapport! Har Akka Dome som familietelt, men det er noko tungt, har ei idiotisk løysing der stengene kryssar kvarandre i toppen og dårleg kvalitet på telt- og stangpose. Elles har det mange andre kvalitetar som gjer at eg går god for Fjällräven. Abisko Dome 3 hadde vore interessant... Har vurdert det opp i mot Hilleberg Kaitum 3. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har latt det stå ute i regnet og så langt null lekkasjer før tur hehe, gleder meg til helgen! Prøvde et Abisko Lite 1 for ett par måneder siden i noen uker; knallbra kvalitet på selve teltet. Liker selv større telt men kvaliteten var det ikke noe å utsette på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Etter noen måneder med bruk har har jeg laget en kort video om et telt jeg kunne ha greid ut i det lange og breie om. :) Still gjerne spørsmål her eller i kommentarfeltet til videoen så svarer jeg ved anledning. Er litt travelt på jobb så noe kjempelangt innlegg av tekst er noe som må vente :P

Uansett: Her har dere videoen:

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutes ago, ula said:

Tack för trevlig video!

Funderar själv på detta tält och det är guld värt med sådan information!

Ingen problem. :) Er godt mulig jeg lager en follow-up video på senere tidspunkt, når været er bedre og alt det der hehe. Jeg er kjempeglad i fjellturer og turutstyr- telt er en av de tingene som jeg nærmest er blitt litt 'hekta' på, i tillegg til ryggsekker. Så om du/dere skulle ha noen spørsmål; fyr løs! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Har hatt noen netter (uker, totalt) i et Abisko Lite 1 m/ footprint også nå. Må si jeg liker det så langt veldig godt. :) Gleder meg til å bruke dette videre! Lånte ett i fjor en periode, og kjøpte nylig ett selv også som jeg har prøvd ett par helger nå.

Endret av Vandrefalken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.