Gå til innhold
  • Bli medlem

Forbi Olalihytta


kav

Anbefalte innlegg

Min første rapport her, jentungen og jeg måtte ha oss en tur i helga. Jeg har ikke vært der oppe siden skidagen på ungdomskolen:)

Olalihytta har blitt fikset opp kraftig i de siste året, nå er den blitt stort sett ny, hvertfall utvendig så jeg, innvendig vet jeg ikke ennå siden vi fant ut at vi ville ligge i telt istedenfor.

Veien fra Europaveien tar den verste stigningen, så fra parkeringen går det stort sett innover og littegrann oppover. Her anbefaler turistforeningen at en kan bruke rullestol, sykkel og barnevogn! Litt for mye vei synes jeg, men, men :)

Veien til Olalia er ikke så mye å skrive hjem om, men når vi passerte hytta så gikk vi i skauen og der fant vi denne.

post-16581-0-14517600-1437659722_thumb.j

Litt videre fant vi dette reiret, noen som vet hvem som eier dette?

post-16581-0-41257100-1437659783_thumb.j

Videre så vi for oss et fint sted og vi trasket nedover der,

post-16581-0-90134100-1437659865_thumb.j

Fant et noenlunde flatt sted og :)

post-16581-0-31725400-1437659922_thumb.j

Etter diverse matlaging, bladlesing, kortspill, kinasjakk etc sovnet vi i finaværet. Dagen etterpå våknet vi til dette:

post-16581-0-06192000-1437660048_thumb.j

På veien nedover elva og mot hytta fant vi denne fine fossen, nesten som en kunstig laksetrapp, i bunn av denne er det en badekulp som er skiltet ned fra hytta.

post-16581-0-55954100-1437660149_thumb.j

Lite folk i terrenget, men vi var begge fornøyde med den korte helgeturen vår og om noen dager skal vi på ny telttur :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flott terreng og en koselig rapport, sier det samme med en over her, kom gjerne med flere!

Fine bilder gir stemningen, vet ikke hvem som eier reiret  :getlost:  - men her på Fjellforum fins det flere fugleeksperter så vi får håpe de gir lyd fra seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt videre fant vi dette reiret, noen som vet hvem som eier dette?

attachicon.gifP1020421.JPG

 

Litt vanskelig å si siden det ikke er noe som angir størreksen eller området rundt, men det første jeg tenkte på var rødvingetrost.

Bygger rede av strå og rôttrevler blandet med jord. Redeskålen fôres med fine strå. Lavt i tre, busker, bergnisjer eller på bakken.

post-4220-0-71845600-1437841546_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.