Gå til innhold
  • Bli medlem

Alene i Flensmarka


Anders Eriksen

Anbefalte innlegg

Annonse

Nok en fin rapport Anders! Anger på at jeg ikke svingte nedom Olbektjønnene. Såg jo virkelig fint ut der. 

 

Kan fuglen din være en Småspove hann eller unge? Isåfall så kan dette være et nært familiemedlem til hu her p1339504646-4.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra rapport som vanlig, men en kommentar til den camp'en med bildetekst "Et telt helt alene i skogen". Er den rotvelten veldig nær teltet, ikke sjanse at jeg hadde ligget under i nærheten av den der på vestlandet, hvis det hadde blåst opp...osv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra rapport som vanlig, men en kommentar til den camp'en med bildetekst "Et telt helt alene i skogen". Er den rotvelten veldig nær teltet, ikke sjanse at jeg hadde ligget under i nærheten av den der på vestlandet, hvis det hadde blåst opp...osv?

 

Artig at du nevner det. Jo rotvelten var nært teltet. Jeg la ikke merke til dette før morgen etter jeg hadde slått opp leir. Litt av en sviming:) Hadde ikke plassert teltet der om igjen, spesielt ikke om det var vind. Man lærer så lenge man lever, er det ikke det man sier?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en fin rapport Anders! Anger på at jeg ikke svingte nedom Olbektjønnene. Såg jo virkelig fint ut der. 

 

Kan fuglen din være en Småspove hann eller unge? Isåfall så kan dette være et nært familiemedlem til hu her p1339504646-4.jpg

 

Kan være det. Ser ut som nebbet er mindre på bildet av fuglen jeg tok. Kanskje fordi det er en unge det da. Ellers ligner det jo en del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS. Fine bilder og bra rapport. :) Angående fuglen, så anntok jeg at det var ei snipe. Men, måtte sjekke. Det er trolig en Grønnstilk, eller kanskje en Skogsnipe. Den siste med mørkegrønne bein.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være det. Ser ut som nebbet er mindre på bildet av fuglen jeg tok. Kanskje fordi det er en unge det da. Ellers ligner det jo en del...

Hos Småspoven har ikke herrene like stor nebb men burde fortsatt sett litt krumming. Så iallfall mange av de her der oppe og de kom ganske nært til tider:) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos Småspoven har ikke herrene like stor nebb men burde fortsatt sett litt krumming. Så iallfall mange av de her der oppe og de kom ganske nært til tider:) 

 

Ikke godt å si. For meg ser det ut som at Grønnstilk som blir nevnt lenger oppe her kan passe bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Artig å se at du har gått i mine fotspor. Har nærmest "vokst opp" inne i fjellet der du var. Tallvika heter den vika du fisket i Flensjøen. Fisket mye bl.a. der på 60-tallet med bessfar fra Røros. De voksne dro not i vikene rundt Flensjøen og vi guttene fisket med stang. Mang en røye og ørret er bært ned mot Langen eller Grådalen derfra i gamle da`r ja :-) Og jeg tar en årlig tur innover dit for å innånde gamle minner. Sist nå i august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.