Gå til innhold
  • Bli medlem

Lett liten og grei fluestang til semi nybegynner?


Stig Erik Olsen

Anbefalte innlegg

Da hadde vis fluefiske interessen blitt vekket i meg igjen. Selfølgelig noen år etter jeg solgte utstyret jeg hadde. Så da tenger jeg nytt. Har sen og slikt men mangler snelle og stang. Skal for det meste brukes til lett ørretfiske. Noen som har noe og anbefale. Vil at stanga skal være så liten som mulig sammenpakket. ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sannsyneligvis blir du nødt å kjøpe nytt snøre som passer den nye stanga. Snøret er trossalt det viktigste på hele oppsettet. Kan varmt anbefale Scott S4 (4-delt). Mulig denne er erstattet med ny modell ''Radian''. Scott er vel blant de få produsentene som håndlager alle stengene sine. Selv kjører jeg et klasse #5 (Guideline 4-cast floating) snøre selv om stanga er av klasse #4 på denne modellen. Den er såpass stiv. Av sneller kan jeg anbefale Lamson waterworks liquid. Dette er en veldig billig snelle forhold til hva du får! Nå skrev du ingen ting om hvor mye penger du ville bruke heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikk innom Grønberg Sport om du er en tur i Kristiansand, han har det beste utvalget i ditt distrikt og hjelper deg til å velge rett stang i forhold til budsjett og ønsker. Pleier også være mulighet for å prøve stengene der.

 

Ellers er det mye bra på markedet i alle prisklasser. Du får gode stenger fra en tusenlapp og oppover. 9 fot i klasse 5 (9' #5) er et bra valg til ørretfiske og de fleste stengene leveres 4 delte i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.