Gå til innhold
  • Bli medlem

Nybegynnertur i Huldreheimen


Irian

Anbefalte innlegg

Ingen av oss har gått fra hytte til hytte før, derfor valgte vi en "lett" tur i det vi har hørt er barnevennlige Huldreheimen. Reisefølget mitt hadde bare tid til to overnattinger, derfor bestemte vi oss for å gå fra Liomseter inn til Storkvelvbu og tilbake dagen etter. Målet med turen var å gjøre oss litt erfaringer om det å gå i fjellet og oppleve å sove på en av DNT sine hytter. Jeg har skrevet et lengre innlegg om våre erfaringer som nybegynnere på bloggen min, så nøyer meg her med et kort referat og noen bilder :)

 

Først noen ord om Liomseter og bevertningen der. Selv om vi kom så sent at vi valgte å sove i telt, har vi en udelt positiv opplevelse av stedet og er faktisk litt overrasket over hvor entusiastiske og flotte vertskapet er. Maten var også fantastisk og vi følte at vi kunne stille nybegynnerspørsmålene våre uten å føle oss dumme. 

 

Selve turen opp til Storkvelvbu tok 1,5 timer lenger enn antatt, men vi har i ettertid forstått at vi hadde alt for tung oppakning. Min turkamerat hadde sågar joggesko, noe som antagelig sinket oss litt. Til neste gang vet vi at vi ikke trenger soveposer og tunge termoser med varmt vann ;) Ikke mat heller - vi hadde overraskende dårlig matlyst under hele oppholdet over tregrensa. Selve landskapet der oppe er flott, en ser langt og vi var så heldige å få sol hele dagen på hjemveien. På Storkvelvbu ble vi godt mottatt, det var god stemning blant de totalt 24 gjestene på hytta og vi sov vanvittig godt. 

 

Etter å ha overlevd denne turen ved godt mot føler vi oss klare til større utfordringer neste gang. Jeg drømmer om å bruke minst ei ukes tid, og kanskje jeg etterhvert tør å gå alene også ;) Takk til Huldreheimen for en flott første erfaring!

 

 

 

post-16547-0-75845500-1437495543_thumb.j

post-16547-0-33052200-1437495615_thumb.j

post-16547-0-34930800-1437495717_thumb.j

post-16547-0-70166600-1437496129_thumb.j

post-16547-0-75749500-1437497445_thumb.j

post-16547-0-68101200-1437497479_thumb.j

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.