Gå til innhold
  • Bli medlem

Klättermusen, noget værd?!?!


terræntrolden

Anbefalte innlegg

Hejsa i det Norske!

Jeg skrev først på året angående nogle spørgsmål om nogle Norrøna jakker, men da det ikke lykkedes mig at få fat i en af disse på udsalg, begyndte jeg at kigge mig om efter nogle alternativer!

Jeg har længe haft et øje til Klättermusen, og set dem som et mærke at høj kvalitet og funktionalitet, men prisen har afholdt mig fra at købe disse jakker, den er ALT for høj.

Igår kom jeg så helt tilfældigt forbi www.Friluftslageret.dk hvor jeg så de havde Brede jakken. Da jeg havde prøvet den må jeg sige at jeg var solgt, og jeg fik faktisk jakken til 4000,- danske kroner, Hvilket må siges at være billigt. Jeg besluttede at tage den med hjem for bedre at kunne vudere om den var noget for mig, er den ikke det, kan den retuneres :wink:

http://www.klattermusen.se/km_produkter/brede.asp

BREDE_smal.jpg

Jeg har søgt forskellige steder på nettet, men har svært ved at finde anmeldelser af Klättermusen. Men til min store skræk fandt jeg følgende:

http://www.utsidan.se/recensioner/visaobj.asp?ID=2079

Vissa detaljer skiljer jackan från klassiska Bifrost, men i stort sett är det bara en vidareutveckling utav Bifrosten. Läs en recension om Bifrost om Ni vill veta mera om jackan.

Tillägg till tidigare recension av Klättermusens utrustning:

I början på december månad -05 fick jag Klättermusens nya jacka Brede (i ersättning för alla andra jackor jag skrotat under årens lopp, läs det jag skrivit ovan...) som enligt Klättermusen skulle vara en kalasfin jacka som skulle hålla måttet. Det roliga med min nya jacka är att den redan har gått sönder efter knappt två månader på fjället...

Nu har jag gett upp och investerat i en jacka från Millet.

Som jag skrivit tidigare: Är det någon som vill köpa lite prylar från Klättermusen är Ni mer än gärna välkommna att ringa eller maila mig!

/DrAJSnow

Efterfølgende fandt jeg så denne..........

http://www.outdoor-magazin.com/brede.102319.htm

Klättermusen Brede

Mit ihrem Gewicht von über einem Kilo und einem auf der Innenseite recht rauen Material gehört die Brede zu den Schlachtschiffen unter den Funktionsjacken. Trotzdem schließt man sie schnell ins Herz: Der Wetterschutz setzt Maßstäbe, das Klima ist selbst bei starker Anstrengung sehr angenehm, und hat man sie einmal an, überzeugt auch der Tragekomfort. Außerdem überlebt sie alle anderen Jacken.

Fazit: Die extrem robuste, perfekt schützende Brede ist ideal für alle, die fast täglich draußen unterwegs sind.

Jeg er faktisk helt rundt på gulvet, men syntes da også at jekken hvirker utrolig rubust!!! Hvordan ville i forholde jeg til deiis to forskellige tests!!??!!!

Hvis der er noget af jer der har erfaringer med Klättermusen, vil jeg være taknemlig hvis i ville dele dem med os :wink:

Har ind til på onsdag, til at beslutte mig :mrgreen:

Mange tak, Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Jeg har lang erfaring med Klättermusen. Har Grim og Njål jakke (hatt i 4-5 år) og Gleipner bukse i tillegg til Mithril genser og bukse. Når det gjelder jakkene er jeg nok mest fornøyd med Njål jakken. Den er laget i Etaproof bomull som tåler regn (egenerfart) i 6-7 timer. Helt sinnsykt. Pusteegenskapene er de beste. Grim jakken er i event. Veldig bra pusteegenskaper, men tåler mindre fuktighet enn f.eks. Gore-Tex. dette er også min erfaring. Det som er utrolig med Grim jakka er de smarte og ikke minst solide løsningene (åpne rygg for full ventilasjon, stramming håndledd etc.) Dette gjelder for de fleste produktene jeg har fra Klättermusen. Ellers så har www.marius.as noen testresultater med Klättermusen produkter.

Lykke til med ny jakke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej!

Og tak for det hurtige svar :mrgreen:

Veldig bra pusteegenskaper, men tåler mindre fuktighet enn f.eks. Gore-Tex. dette er også min erfaring. Det som er utrolig med Grim jakka er de smarte og ikke minst solide ......

Når du skriver det, kan du så evt. specificere det lidt mere. Er det en ting som burde være afgørende for om man skal vælge en jakke med Gore istedet.

Har haft min Arch Wall, nu i 5 år og jo vidst, trænger der da vand ind , bare der går lang tid nok, men ikke noget som er noget at snkke om, er det anderledes med EVent? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du svaret mitt? Tror det ble noe kluss. Vel, gikk på jakt i 7-8 timer i rkontinuerlig regnvær. Ble fuktig på håndledd og skuldre uten at det plaget meg voldsomt. Erfaringsmessig føler jeg at Gore-tex jakka holder lenger i regnvær. Så hvis du skal gå ute i mer enn 7-8 timer i regnvær så kanskje du bør vurdere en GTX jakke? Jeg hadde holdt meg til det du har kjøpt.. Når det gjelder kvaliteten har jeg ennå ikke klart å ødelegge noe, og jeg har brukt jakken mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.