Gå til innhold
  • Bli medlem

Lofoten På Langs 2015 [Video]


Mørkeblå

Anbefalte innlegg

Annonse

Takk Kjell Iver,

 

Når jeg kom ned fra Hermanndalstinden gikk jeg nedover mot Forsfjorden. Ifølge rutetabellen til båten ''Reinefjorden'' gikk ikke båten inn hit. Så jeg gikk langs Forsfjorden til Vindstad. Men den gikk innom der flere ganger mens jeg gikk å knotet langs fjorden mot Vindstad   :logik:   Dette gikk ann ifølge Lofoten turlag. Men det er ganske bratt, tett vegetasjon og anbefales ikke hvis det er sleipt og vått ute. Fra Vindstad tok jeg båten inn til Kjerkfjorden. og endte nede i Selfjorden etter jeg gikk gjennom Horseid. Hermanndalstinden var vel kanskje et av høydepunktene på turen. Møtte ikke et menneske der :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slet veldig med blemmer på turen. Vasket og luftet de så ofte så mulig underveis. Lappet og plastret på også. Men det blir såpass mye friksjon mellom huden at jeg tror det er nesten umulig å unngå problemer helt. Meste av sårene har blitt gode 3-4 dager etter jeg kom hjem. Noen som har tips til behandling av tørr og hard hud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker. Litt av en utfordring terrengmessig så det ut for. Så imidlertid ut som du hadde noen riktig fine dager der.

Fin film og bilder likeså.

 

Sliter litt med friksjon jeg og.

Har ikke funnet annen råd en å bruke 2 par strømper / sokker. Tynne og litt tykkere og rett og slett la friksjonen bli mellom dem i stedet.

Med støvler som sitter godt på foten reduserer jeg problemet, men er ikke helt kvitt problemet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørr og hard hud fjernes. 20-30 min varmt fotbad (med grønnsåpe), og skrap av død hud etterpå.

Har kjøpt en Scholl rasp, den er effektiv, høvle ned til fersk hud.

En gang før Nijmegenmarsjen prøvde jeg en fotbehandling i Oslo, der var det fotbad og de høvlet av all hud med skalpell. Da fikk jeg barnerumpehud på føttene :)

På den annen side, hard hud er der for å beskytte, tar du bort hard hud må du tape mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.