Gå til innhold
  • Bli medlem

padling og kamra


Anbefalte innlegg

Hallo

Hei jeg hadde tenkt og invistere i et kompakt kamra som jeg skal bruke til padling. så av den grunn må jeg ha et undervannshus til det! og av den grunn lurte jeg på om det er noen som har noen forslag til type, merke! har sett på et canon 750, men ryktene sier at kvaliteten på bildene ikke blir så bra.... :)

så lurer på om det er noen som har noen forslag eller innspill.

hilsen Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bruk Canon Powershot S50 på adrenaline.no de siste årene. Det har funka helt greit (m/undervannshus til 40m). Nå har jeg byttet til S80, men har ikke testet så mye med det enda. Fra før var jeg glad i Nikon sine kameraer (bedre lysmåler og sånn). Vet ikke hvordan det er nå, men var ikke akutelt for to år siden - da de ikke hadde vanntette hus. Nå har jo stort sett alle digitalkameraprodusentene vanntette hus. Derfor er det mulig å samenligne mye mer, og kanskje få et kamera som er en del mindre.

Husk at en del kameraer er svake på kulde og batteri! Kan være en god investering å kjøpe et ekstra battteri!

Lykke til!

mvh

-lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspillet med batteriet, noe jeg ikke hadde tenkt på!

så det er nok ingen dum invistering og kjøpe med ekstra batteri nei.

har sett på bildene dine på siden din, og de er jo meget flotte, så kan jo ikke klage hverken på kvalitet eller fotografen der.

tusen takk for innspill, håper det er noen flere med innspill og forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Etter å ha jobbet deltid i fotobutikk i nærmere ti år, så har jeg hørt mye rart. At f.eks Ixus 750 er et dårlig kamera, er en av dem:-)

Ixusen er et knallkamera som tar virkelig gode bilder-eneste minuset er kanskje mangelen ¨på manuelle instillinger. Da er f.eks Fuji F11 eller Powershot

S80 gode alternativer. Kjøper du en Pentax Optio WP, slipper du i mange tilfeller undervannshuset ettersom det er vanntett til 1,5 meter(er vel nok for padling)

Min anbefaling er derfor følgende:

1. Les tester på digit.no eller fotografi.no

2. Bestem deg for hva du faktisk trenger og hvor mye penger du vil bruke.

3. Gå deretter i en butikk som har peiling, og forklar hva du er på jakt etter.

4. Se om butikken foreslår det samme som du tenkte selv da du leste tester:-)

Lykke til!

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har brukt eit Pentax Optio WP meg godt hell under padling. Men kameraet er kanskje ikkje det beste... Synd det ikkje flyter også!!!

Stå på!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

canon 750 er et bra kompaktkamera uten tvil, dårlig bilder får du uansett hvis du har for dårlig tid med de kompakt kameraene, bruke bitte litte granne lenger tid på å la det fokusere så blir det konge!!

Kikket på komplett.no, der har de bare et undervannshus, ned til 40m. (1995,-)

Unødvendig dypt for paddling, men da er du iallefall på den sikkre siden :)

En idè for å spare batteriene er å slå av displayet, da tripler du fort batterilengden, selv om det er bedre å ta bilde på displayet...

lykke til med shoppinga :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.