Gå til innhold
  • Bli medlem

Turtips. Rondane, Jotunheimen, Tafjordfjella Midt Norge og Norland


rhammervik

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har plutselig fått en uke ekstra ferie som kan brukes i fjellet.

 

Er det noen som har tips til en 4-5-6 dagers tur? Helst ikke i de mest befolkede områdene. Liker meg best over skoggrensen. Bør ha mulighet for offentlig transport til start stopp-punkt, ev. en runde med mulighet for parkering av bil. Utgangspunktet er Trondheim.  Lite brukte hytter er fint, men telt fungerer også.

 

Alle forslag mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har gått fra Tunga -> Pyttbua -> Reindalsseter -> Veltdalshytta -> Pyttbua -> Tunga.

Fra Veltdalshytta til Pyttbua så gikk jeg innom Karitind. Dette var for 20 år siden, og da var det utrolig mye snø i området, så fjellstøvler og gamasjer var en kjempegod ide.

Turen fra Tunga til Pyttbua http://ut.no/tur/2.13623/ er ikke lengre enn at du kan gå den samme dag som du kjører, så da blir det fem dagers tur, inkludert to med kjøring til og fra Trondheim.

I fint vær (som det var dagen jeg gikk opp på Karitind), så er området kjempeflott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.