Gå til innhold
  • Bli medlem

Hardangervidda på langs, fra øst til vest


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vurderer til sommeren å gå Hardangervidda på langs i fra øst til vest. Ruta blir da Orsjøen(Dagali,Langesjøen,Sandhaug,Bismarvatnet,Litlos,Norskardvatnet,Herrevarden og Tyssedal.Tenkte på å bruke 14 dager (i telt).

Noen som har gått denne ruta/stien før? Erfaringer å dele?

Hvordan er det å proviantere på selvbetjente og betjente hytter? (utvalg av skikkelig mat,priser osv. )

Mange private vann/områder på min vei? Altså om det er noe problemer med telting og fisking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mat på dnt-hytter er jo per definisjon dyrt, slik er det berre...veit ikkje om hyttevakter nødvendigvis er så glade for teltarar som kjem og provianterer på hyttene dog... men mat er det der, iallfall om sommaren!

har personleg gått mest på vestvidda, synest austvidda er flat og langdryg, særleg strekket rauhelleren - sandhaug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Morn igjen!

Med tanke på betjente hytter,f.eks. v Sandhaug, så ser ikke j problemet med at en forbipasserende handler mat. Men har du hørt om eller opplevd at dette er et problem?

Det at øst-vidda er litt flat og kjedelig går bra for min del. Det tar nok ikke så mange dager før jeg passerer Sandhaug. Jeg har kun noen sånne typer fjellturer bak meg ,så jeg driver å høster litt mer erfaring før større turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte mer på de selvbetjente hyttene som gjerne har hyttevakt og greier,,, det skal tross alt være proviant nok til det stipulerte antall overnattinger og litt til... men mat får du nok...

vestvidda er fin :) finner du de riktige vanna er det bra fisk og, iallfall lov å håpe at det fremdeles er litt igjen av de gode årgangene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis bergans har brukt bilde av meg i ei berghaus-skjorte, så har dei skote seg sjølv i foten... i forbindelse med prøvefiske i ysjebotnvatn ovanfor lofthus vart me sett litt inn i konseptet, kva ein ser etter osv... og vi var og på foredrag med tore quenild, om fiskegenerasjonar osv... det viser seg då fort at enkelte sesongar har produsert betre fisk enn andre, det er vekst første sesong som er viktigast visstnok. på vestvidda er 97-generasjonen blant dei sterke, og dei vert det sjølvsagt færre og færre av... uavhengig av generasjonar, kan det seiast at ein kompis fekk fin fangst på natta inst i det inste ysjebotnvatnet, i utløpet til ein bekk... 8 stk over halvkiloen...

om du tek turen til ysjebotn/opesjo-området får du med deg den fantastiske steinbrua mellom stavali og lofthus og! ho kryssar Breiåna i utløpet av det vesle vatnet nedanfor Langavatnet... posisjon: ca 6'53'00Ø, 60'17'50N! Kart: Ullensvang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.