Gå til innhold
  • Bli medlem

Fiskemuligheter i Setesdal Austhei


tjovemilla

Anbefalte innlegg

Jeg skal gå fra Dølemo i Åmli til Hovden i Setesdal og har tenkt å nyte livet med både telting og fisking. Er det noen som har noen tips om gode fiskevann langs ruta og hvor man får tak i fiskekort til disse?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes ganske mange tjenester for fiskekort nå. Jeg brukte mobilen for å betale mitt fiskekort sist jeg var i setesdalen vesthei. Kortet dekker endel av østheia også. http://www.vafa.no/vafa.htm
Sjekk kartet om det passer for de vannene du skal prøve deg i.

Ellers får du fiskekort lokalt på bensinstasjoner/butikker osv. 

Jeg kjenner ikke fiskemulighetene i østheiene noe særlig men jeg vet at det blir tatt masse fin ørret der oppe. Personlig syntes jeg halve fiskegleden er å utforske nye ukjente vann :) Du kan jo også snakke med lokalfolk og andre vandrere med fiskestang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :) Har sjekka inatur og sett at man får fiskekort over noen vann, men at det nærmest blir en ukesjobb og finne ut hvilke det gjelder :/ Men det er jo i alle fall et realt forsøk på å være hederlig! Kan jo spørre litt rundt meg der vi kommer, som Øyvind sier her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Siden tema er oppe , må jeg også forhøre meg.

Lurer på fisket i Setesdal austhei nord, tenker på området nord for bjørnevasshytta og mot berdalsbu. Var inne der nylig, uten fiskestang, og blei veldig frista av å returnere og teste fisket i Reinevotni, vannene sør for Kaldseggi. Kanskje også Kleivsvatn.

Har lest at fisket i setesdslsheiene ikke er allverden pga mye sur nedbør tidligere.. Noen med erfaringer herfra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden tema er oppe , må jeg også forhøre meg.

Lurer på fisket i Setesdal austhei nord, tenker på området nord for bjørnevasshytta og mot berdalsbu. Var inne der nylig, uten fiskestang, og blei veldig frista av å returnere og teste fisket i Reinevotni, vannene sør for Kaldseggi. Kanskje også Kleivsvatn.

Har lest at fisket i setesdslsheiene ikke er allverden pga mye sur nedbør tidligere.. Noen med erfaringer herfra?

 

 

Jeg er ikke kjent akkurat der du nevner. Men generelt i setesdalsheiene så har fisket kommet seg enormt etter den sure nedbøren på 80 tallet. Fikk ny personlig beste med en ørret på 2.5 kg i setesdalen i fjor så det finnes alltid muligheter. Det er generelt svært få fisketomme vann nå, selv om det finnes ett par her og der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.