Gå til innhold
  • Bli medlem

Børgefjell?? (Skiføre)


el stenso

Anbefalte innlegg

Etter en masse medioppmerksomhet omkring landsdelen lurer jeg på om det er noen som har vært¨i traktene i den siste tide?? er så mildt der oppe også?? altså er snøen regnet bort?? eller er det masse snø som følge av all nedbøren?? Har tenkt meg opp i slutten av Mars, hvordan er det der oppe den tiden av året?? Har lest en del om at nasjonalparken er veldig værutsatt!! Takker for all informasjon som jeg kan få!:oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

Kommer litt an på hvor du skal i Børgefjell. At det er værutsatt er ingen stor hemmelighet. I slutten av mars begynner det nok å bli litt mildere, med man kan fortsatt få kuldeperioder da også. I fjor var jeg ved Getsklumpen i midten av mars. Strålende sol på tur inn, kaldt ble det etterhvert. Kvikksølvet datt til under 30-. Vi hadde heldigvis lavvo så vi fikk fyrt opp. Problemet med lavvo der inne er at man kan få meget sterk vind, noe som selvsagt gjør lavvoen utsatt. Var oppe ved Jetnamsvatnet for noen år siden, da blåste det så mye at lavvoen revnet. Dette var heldigvis på sommeren så vi kunne gå ned på natta.

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var rett ved Børgefjell i går, på Mosvasstinden, og det er mye is i fjellene nå. Etter 14 dager snart med sol og kulde, er fjellene dekket av et pansertykt lag med is. Det som ser/så ut som snø var skikkelig blåis som det var umulig å få stavene i gjennom. Det samme er nok ståa i deler av Børgefjell, men håper at det kommer litt snø etter hvert så det blir bedre føre...

post-497-1334744121_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.