Gå til innhold
  • Bli medlem

Crispi Skarven Jubileum Sort/orange


Ørretfiske25

Anbefalte innlegg

Annonse

Har ikke prøvd denne Jubileumsmodellen, men har en Skarven fra 2011. Den er utrolig god på foten, men mistenker at mitt par er av det partiet som hadde problemer med sålene. Forferdelig glatte. MX-sport i Bergen selger Jubileumsmodellen til 2499, og jeg lurer selv på å kjøpe den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

var dem glatte ja? grunnen til at jeg blei litt interessert i disse, var at jeg aldri har likt fjellsko som er veldig stive og hard såle på. disse er mye mer bøylig og en tanke mykere..

 

Når jeg legger til fjellforumsrabatten, så havner jeg også på 2500 kr :)

 

 

PS: om du kjøper dem, let me know hvordan dem er :) om jeg ikke allerede har handlet dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orginal skoen,altså ikke jubileumsmodellen liker jeg veldig godt. Kommer til å kjøpe en ny skarven sko før neste sesong. Aldri hatt et gnagsår med den skoen

Takk for svar :)

Høres veldig bra ut!

 

Blir mer og mer sikker på at jeg burde slå til på disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd denne Jubileumsmodellen, men har en Skarven fra 2011. Den er utrolig god på foten, men mistenker at mitt par er av det partiet som hadde problemer med sålene. Forferdelig glatte. MX-sport i Bergen selger Jubileumsmodellen til 2499, og jeg lurer selv på å kjøpe den.

Samma erfaring her også, gummibiter falt av og knapt grep på vått berg. Mange støvler er glatte på vått berg, men dissa bar direkte farlige. Jeg har nå samme modell bare nyere utgave, fortsatt glatte - jeg merker ikke store forskjellen på vått berg for å være ærlig. Dessverre.. Dog uten at gummibiter løsner fra sålen da.

Men komfortable ja, kanskje de mest komfortable jeg har gått med. Men støvlers passform er også høyst individuellt. Kvaliteten er der en bør og må forvente av en støvel til blodpris!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samma erfaring her også, gummibiter falt av og knapt grep på vått berg. Mange støvler er glatte på vått berg, men dissa bar direkte farlige. Jeg har nå samme modell bare nyere utgave, fortsatt glatte - jeg merker ikke store forskjellen på vått berg for å være ærlig. Dessverre.. Dog uten at gummibiter løsner fra sålen da.

Men komfortable ja, kanskje de mest komfortable jeg har gått med. Men støvlers passform er også høyst individuellt. Kvaliteten er der en bør og må forvente av en støvel til blodpris!

Takk for svar! da trur jeg det blir å kikke litt videre på en annen type støvel..

men som du sier, en sko til den prisen der skal være virkelig god!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ørretfiske25 Er i utgangspunktet kun sålens egenskaper på vått berg jeg ikke liker, men de fleste såler sliter der i varierende grad. Her kan det nok også variere hvorvidt berget er ru på overflata eller relativt glatt. Kanskje gåstil kan utgjøre individuelle forskjeller. Jeg ville ha prøvd de for å kjenne hvordan de sitter på føttene. De er tross alt et alternativ igjen for meg om jeg ikke finner andre som sitter like godt på føttene og er bedre på vått berg. Bare unngå Lundhags! Bare trøbbel med de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ørretfiske25 Er i utgangspunktet kun sålens egenskaper på vått berg jeg ikke liker, men de fleste såler sliter der i varierende grad. Her kan det nok også variere hvorvidt berget er ru på overflata eller relativt glatt. Kanskje gåstil kan utgjøre individuelle forskjeller. Jeg ville ha prøvd de for å kjenne hvordan de sitter på føttene. De er tross alt et alternativ igjen for meg om jeg ikke finner andre som sitter like godt på føttene og er bedre på vått berg. Bare unngå Lundhags! Bare trøbbel med de...

Okaj.. Men noe er det vel med alle sko.. blir jo heller ikke bare fjell dem brukes til.. Skal få prøvd et par så får jeg se, men liker ikke fjellsko som er steinharde under..  prøvde Crispi Skogshorn plus GTX, og dem var så harde at det var grusomt... http://www.xxl.no/villmark/fjellsko-og-jaktstovler/fjellsko/crispi-skogshorn-plus-gtx/p/1089439_1_style

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skarven er en ganske stiv sko som takler ganske stor oppakning. Om du vil ha en myk sko,funker ikke skarven. Gummien på mine skarven har vært fin. Jeg vet at det var problemer med gummien for noen år siden,det var ikke crispi sin feil men vibram som lager selve sålen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skarven er en ganske stiv sko som takler ganske stor oppakning. Om du vil ha en myk sko,funker ikke skarven. Gummien på mine skarven har vært fin. Jeg vet at det var problemer med gummien for noen år siden,det var ikke crispi sin feil men vibram som lager selve sålen

Vil ikke ha en steinhard men heller ikke myk. noe midt i mellom som kan klare stor opppakning,

ja okey, er det vibram som lager sålen på denne også? do you know?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skarven har en såle som ikke er stiv i bøyeretningen i frasparket, men er ikke som en lefse heller. Den er stødig i ankelen. Gummieringa rundt støvelen tar av for mye slitasje og hjelper litt mot vann og fukt. Jeg anbefaler å prøve de for å se hvordan de føles på foten din og om du synes fleksen er ok i sålen i frasparket. Det største minuset er altså vått berg, men som du sier så går en ikke på vått berg til enhver tid. Og minus med de fleste støvlene er det også. Er de militære feltstøvla og Lundhags jeg anbefaler å styre unna for der er det flere minus enn pluss-sider. Feltstøvla ermdog fine på vått berg men dårlige på det meste anna. Lundhags går bare i oppløsning, men før det så er det 100 prosent tett fotdel. Ellers har mine par, tre tilsammen, vært mer på reparasjon enn på føttene mine med unntak av det første paret som etter at sålen løsnet som ny støvel under en tur faktisk holdt noen år. Men styr unna; såler løsner i liminga (siste paret mitt måtte jeg lime en gang i uka),sømmer ryker og gummi revner - altfor dyre til for dårlig kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crispi bruker vibram sin gummi på fjellsko. Normalt sett så lager vibram hod gummi,men de hadde noe feil i blanfinga for noen år siden. Selve gummien på en skarven sko er ganske myk,så feste er bra på det meste av underlag. Men bosu stein kan være glatt som med det meste av andre sko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alfa Walk King er også ålreite, i sjiktet under skarven riktignok men hadde den foregående modellen og var egentlig ganske fornøyd. Også halvstiv/halvmjuk såle som noen synes er bra på vått berg, jeg var ikke imponert der med de heller. Men kan anbefale å prøve de også egentlig! Men det er få reine fjellstøvler som er gode på vått berg. Viking hadde noen som de mener skal være bra på vått berg, hadde to par av de men når de røyk andre gangen så ble det skarven på meg. Det slår meg nå at jeg har hatt 2 vikingstøvler, et par alfa walk king, og er inne på mitt andre par av Skarven nå sia 2011.. Friluftsliv er visst en billig hobby sier folk, vel, vel....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen forskjell på jubileumsmodellen og vanlig modell, bortsett fra fargen selvfølgelig? Har selv brukt Skarven siden 2011 og er storfornøyd med dem, men syns prisen på jubileumsmodellen er vel stiv (finner som oftest originale Skarven 1200 kroner billigere). Kjøpte selv et nytt par da xxl kjørte vennerabattkampanje selv om mitt gamle par hadde klart en sesong til. Betalte da ca 1400, en pris som var for god til å si nei til for et par sko jeg vet innfrir mine krav til en stabil fjellsko som takler all slags terreng med tung bør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har kjøpt denne modellen og er utrolig fornøyd. 

 

Bra såle, ekstremt god gripeevne både på vått og tørt underlag. 

Litt stivere enn andre modeller, men passform og vekt veier opp for det. 

 

Har brukt dem på dagsturer med og uten sekk i tillegg til på Kilimanjaro.

 

Anbefales på det varmeste:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

var dem glatte ja? grunnen til at jeg blei litt interessert i disse, var at jeg aldri har likt fjellsko som er veldig stive og hard såle på. disse er mye mer bøylig og en tanke mykere..

 

Når jeg legger til fjellforumsrabatten, så havner jeg også på 2500 kr :)

 

 

PS: om du kjøper dem, let me know hvordan dem er :) om jeg ikke allerede har handlet dem...

Hei igjen.

Har kjøpt jubileumsmodellen nå, og brukt den en uke med hundetrening. Sitter veldig godt på foten, som forventet, og den har godt grep på sålen.

Ikke gått så mye på reint fjell, men det lille jeg har prøvd har virket bra.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Har kjøpt jubileumsmodellen nå, og brukt den en uke med hundetrening. Sitter veldig godt på foten, som forventet, og den har godt grep på sålen.

Ikke gått så mye på reint fjell, men det lille jeg har prøvd har virket bra.

 

Takk for tilbakemelding! høres veldig bra ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.