Gå til innhold
  • Bli medlem

Farge Hilleberg-telt


Tobleronen

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nettopp kjøpt meg et Hilleberg Allak i grønt. Det jeg stusser over er hvor fryktlig mørk grønnfarget er, mer svart enn grønn. Pakkposen er laget i den vanlige grønnfargen, så det er lett å se forskjell.

 

Jeg har forstått det sånn at Hilleberg har gått over til en mørkere farge på teltene, men er det noen som vet grunnen til dette, er egenskaper bedre eller lignende? Etter min mening er ikke den nye grønnsvarte fargen så veldig attraktiv.

 

Er det noen som har erfaring med hvordan den nye grønnfargen er sammenlignet med den gamle, når det kommer til lys inne i teltet, hvor varmt det blir om sommeren osv?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme her, jeg så for meg noe ala pakkposen, men da jeg pakka opp mitt Kaitum 2 trodde jeg først det var svart.

 

Men ute i dagslys ser det jo greit grønt ut, men i en veldig mørk farge. 

 

IMG_3377-L.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som har kommentert dette med endring i farge tidligere, se fx i denne tråden

http://www.fjellforum.no/topic/35442-valgets-kvaler-nallo-eller-unna/page-3

Omnilite skrev i  : http://www.fjellforum.no/topic/35442-valgets-kvaler-nallo-eller-unna/page-3#entry323893  at han "mener å ha lest at Hilleberg har endret litt på materialene på grunn av miljøkrav, og dette også har gitt utslag i at enkelte modeller har/har hatt lang leveringstid. Kanskje dette også har resultert i endring av fargenyanse."    Men det blir jo litt gjetting dette da.

 

Edit: He he, Omnilite postet nå et par sekunder før meg her :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.