Gå til innhold
  • Bli medlem

Sovepose til ungdom


Anbefalte innlegg

Min lange 11-årige gutt må ha seg ny sovepose, da han har vokst ut av sin Helsport Alta Junior. Jeg tenker han fint går over til en voksenpose nå, siden han er snaut 150 cm.

 

Sånn det er nå (og kjenner jeg han rett, vil fortsette å være), så gjelder det overnatting i telt/hytte/osv på senvår, sommer, tidlighøst. Han er ikke spesielt varm av seg, men heller ikke veldig frøsen. Han kan erfaringsmessig fort være uheldig å søle xyz i/på posen, så den bør kunne vaskes i maskin.

 

Hva bør jeg velge? Jeg er ikke interessert i dyre 2000,-+kroners-poser - her duger noe langt rimeligere til rundt/under tusenlappen... Anbefalinger? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ajugilak/Mammut Kompakt 3-season er mitt valg for billig slitesovepose.

Jeg har slitt ut tre og skal kjøpe den fjerde nå. De er ofte på tilbud til rett rundt tusenlappen.

Har også ett barn som er i samme situasjon. Fruen har posen det er snakk om her. Men hun er veldig missfornøyd med den "Bøyde" glidlåsen øverst. Hun sier den er vanskelig å lukke/åpne. Har du noen erfaringer med dette, eller kan det være at det kun er hennes som er kranglete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva du mener dessverre. Jeg har ikke noen dårlige erfaringer med den, men min pose er fra siste redesign.

Tror det hun mener er siste 30 - 40 cm av glidlåsen på toppen, etter den svinger inn mot sentrum av kroppen. Hennes er nok den forrige modellen.

Uansett takk for svar. Mye pose for pengene disse her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.