Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva er de rimeligste, beste pakkposene?


whistler

Anbefalte innlegg

Har fått øynene opp for vanntette pakkposer, både for å beskytte utstyret men også organisere det. Har kjøpt 3 Sea To Summit poser, men de er i overkant dyre, syntes jeg. Nå ønsker jeg meg en del 1, 3 og 5 litere + en 12-13 liter, men å betale 100,- for en pose på 1 liter syntes jeg er i overkant.

 

Noen som har tips til rimeligere varianter / butikker?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Se www.alpkit.com

airlok posene er laget i samme condura materialet som S to S posene. Jeg har flere størrelser i flere farger (da vet jeg hva som er i hvilken). Eneste som kan være kvalitetsmessig forskjell på er sømtapen, jeg har ikke hatt mine lenge nok til at den har løsnet i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har, i tillegg til noen dyre S2S-poser, kjøpt en del billige poser på aliexpress.com - kvaliteten på disse er egentlig helt grei, særlig i forhold til prisen. Det tar år og dag før de dukker opp i postkassen riktignok :)

 

Disse feks: http://www.aliexpress.com/item/New-Portable-20L-Waterproof-Bag-Storage-Dry-Bag-for-Canoe-Kayak-Rafting-Sports-Outdoor-Camping-Travel/1974355582.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppits Zipper är vanliga plastpåsar med lynlås.

De brukar man finna i vanliga matbutiker, samman med plastpåsar, bakpapper, aluminiumfolie och liknande.

Så länge man inte ska komprimera utstyr fungerar de bra.

De finns i 1 och 4 liters versjon och kostnaden per påse blir på 2-4 kr.

Har köpt något annat märke också, det fungerade lika bra, men jag kommer inte ihåg namnet på märket.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av Ikea posene er tykkere og har dobbel lukking, så til enkelte ting er de fine. Men de jeg bruker fra alpkit er såpass tette at om de presses sammen og deretter rulles mer igjen og slippes forblir innholdet "vakuumpakket", altså de holder på komprimeringen, det er ikke så lett med ziplock.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKEA har også sånne ziplockposer, fås i flere størrelser, med ulike mønstre og farger per størrelse.

Enig. De er veldig bra og mye bedre enn Toppits med plastlås om lett går i stykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. De er veldig bra og mye bedre enn Toppits med plastlås om lett går i stykker.

Din och min erfarenhet skiljer sig där, jag gillar Toppits bättre pga snabbare draglåsfunktion och har inte haft problem med hållbarheten.

Jag ska inte försöka att finna ut något bäst eller rätt här, med priserna på dessa påsar, både Toppits och IKEA kan man gott kosta på sig att experimentera lite.

Alpkit-påsarna är ju mycket mer hållbara, men också dyrare. Det får bli en prioritetsfråga hos den som tänkt köpa vattentäta påsar. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg bruker disse: http://www.xxl.no/villmark/bare-frakte/pakksekker/outdoor-research-graphic-dry-sack-15l-torrsekk/p/1107599_1_style

10 og 15-liter til 99,-  De har gjerne en annen pris i butikken, men du opplyser om nettprisen, så fikser selgeren en kjøpsordre til deg :-)

Jeg har tre 15L. En til ting og tang, en til ull, og en til speilrefleksen.
 

Uno matpakkeposer fra Coop til småting og snacks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.