Gå til innhold
  • Bli medlem

Holdbarhet Real turmat


Vandrefalk

Anbefalte innlegg

Annonse

Jag har i vart fall inte haft problem med vare sig smaken eller magen när jag spist halvannat år för gammal Real.

Den stora frågan är vad som händer med vitamininnehållet? Det har nog inget att säga på turer, mer för survivalister som lägger upp förråd för något års konsumtion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge hermetikk er tett (bakterier ikke kommer inn) så heter det vel at holdbarheten er "uendelig", men smaken kan det nok være så som så med.

 

Jeg har spist forsvarets RSP fra 1948, og den smakte like godt/vondt (stryk det som passer) som nyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brent meg 2 ganger nå på Real som har gått ut på dato.

 

En Kylling i sursøt saus smakte forferdelig - hadde gått ut på dato for 2 år siden da, men det første man spør seg o når man kjenner den sursøte smaken er jo om det skal være slik eller ikke. Jeg fikk fort nok svaret!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge hermetikk er tett (bakterier ikke kommer inn) så heter det vel at holdbarheten er "uendelig", men smaken kan det nok være så som så med.

 

Jeg har spist forsvarets RSP fra 1948, og den smakte like godt/vondt (stryk det som passer) som nyere.

Vi hadde stridsrasjon fra 1948 da jeg gikk på befalskolen i 1962.    Minns at RSPen smakte en anelse såpe for å si det mildt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk flesteparten på linja like den, det har vel med matinntak over tid å gjøre det :D

 

Jeg er en av de som likte den, også i dag, et av triksene som virket godt var å blande inn pizzafyll (type pose/tørr).

 

Etter hva jeg forstår er det visst det samme som "snurring" uten erter?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Best før og "Må forbrukes" er datoer produsentene setter for å garantere at den ikke er farlig evnt endring av smak. Man har funnet krukker med honning som er over 4000 år gammel som er fortsatt spiselig. Smaker godt? neppe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
På 17.7.2015 den 20.53, Mcdilla skrev:

Man har funnet krukker med honning som er over 4000 år gammel som er fortsatt spiselig. Smaker godt? neppe

Fun fact: Honning er det eneste som aldri går ut på dato:)
Det er vel laget av så mye naturlig antibiotika at det visstnok "aldri" kan gå ut på dato?
(OBS OBS: Da mener jeg 100% naturlig honning!)

Det eldste jeg har smakt er en 3 år utgått Iduns Ketchup hos min oldemor. Smakte helt normalt! Da går en REAL turmat med ett par år på overtid veldig fint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Kjell Iver skrev:

Jeg er noe småskeptisk til real utgått på dato. Brent meg noe der tidligere.

Noe av utfordring med å spise mye real, er at det som kommer ut bak, ligner mye på det som puttes inn etter en stund, større problem jo lenger turen er. For meg hjelper det ikke om datoen er OK. Prøver derfor å unngå bare real i matoppsettet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.