Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til tur i Vassfaret


Vimsehue

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å ta meg en uke å utforske Vassfaret litt 1 uke i juli. Noen som har noen gode forslag til man kan parkere bilen der? og hvilke steder i Vassfaret som er noe man bør prøve å få med seg? :) 

 

Om noen vet hvordan det er med dekning der oppe så blir jeg også glad. Merker jeg har blitt litt mere nøye med det etter å ha stått med 0 dekning og krise med enten hund eller menneske... (tenker da ikke med 3G og slikt, men bare få sendt sms eller få ringt ut liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har pleid å dra inn fra bommen på Venli men det er en større plass ved bommen ovenfor Aurdalsfjorden uten at jeg har prøvd å parkere her.

 

I Vassfaret bør man få med seg noen av de gamle boplassene, spesielt Vassfarplassen som ligger idyllisk til. Skrukkfylla er muligens ferdig gjennoppbygd nå, men med hus som ikke sto der opprinnelig. Nede i selve Vassfaret er det byggd mye veier for tømmertransport. Derfor har jeg foretrukket fjellet over mot Hedalen. Men de gamle stiene er gjenngrodd og lite brukt så GPS er et must for å finne dem.

 

Jeg har greid å få gjennom tekstmeldinger ved rasteplassen på sørsiden av nedre Grunntjern, telefonsamtaler har vært mulig på stien fra Vassfarplassen opp til Fjellvannet.

 

Møllene mellom øvre og nedre Grunntjern er åpne og jeg har overnattet der flere ganger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.