Gå til innhold
  • Bli medlem

Frikart.no


booster

Anbefalte innlegg

Annonse

Hei, fungerte helt fint på 62cs. Fila fra frikart dekker hele norge så det tok litt ti å overføre med usb-kabel men det funka uten kluss.

Frikart er rasterkart uten skygger men det funker helt fint. Overgang til garmin-kart virker å være helt eksakt der jeg har sjekket (gps-en prioriterer garmin-kart der dette er lagt inn).

Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, fungerte helt fint på 62cs. Fila fra frikart dekker hele norge så det tok litt ti å overføre med usb-kabel men det funka uten kluss.

Frikart er rasterkart uten skygger men det funker helt fint. Overgang til garmin-kart virker å være helt eksakt der jeg har sjekket (gps-en prioriterer garmin-kart der dette er lagt inn).

Lykke til!

Supert. Da prøver jeg på min 62s. Takker så mye for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har eTrex og det fungerer utmerket.

Det er 2 metoder.

Enten installer du kartet på PCen og overfører via Basemap.

Eller så laster du ned *.img filen og legger den rett i garmin mappen på intern minne eller minnekortet.

 

Hvis det er noe som mangler på kartet, eller har for lite detaljer som du vet om. 

Kan du tegne det inn via Openstreetmap.org.

Det er her frikart.no henter alle sine kartdata fra.

 

Jeg har lagt til de lokale stier, gapahuk o.l. som mangler. Det tar ca. 1 uke før forandringen dukker opp på frikart.no

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har eTrex og det fungerer utmerket.

Det er 2 metoder.

Enten installer du kartet på PCen og overfører via Basemap.

Eller så laster du ned *.img filen og legger den rett i garmin mappen på intern minne eller minnekortet.

 

Hvis det er noe som mangler på kartet, eller har for lite detaljer som du vet om. 

Kan du tegne det inn via Openstreetmap.org.

Det er her frikart.no henter alle sine kartdata fra.

 

Jeg har lagt til de lokale stier, gapahuk o.l. som mangler. Det tar ca. 1 uke før forandringen dukker opp på frikart.no

 

Supert. Kjempebra info. Skal prøves ut :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at det var noe om at Basecamp ikke kunne brukes. Jeg mener å at jeg endert navnet på fila (for ikke å overskrive en garmin-fil) og overføret rett til minnet fra pc-en slik instruksjonene på frikart sa. Men det er en stund siden så jeg er ikke helt sikker på husken min....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker heller ikke om jeg endret navn på fila, men på min 62s så heter topokartet fra frikart.no "osmtoponorge.img". Uansett så tror jeg det er en god vane å lage forståelig navn på kartfilene man putter på gps'en.

 

Jeg lastet ned pc-versjonen så jeg kan se kartet på pc'en uten å måtte koble til gps'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke målestokk er kartene fra Frikart .no ? 1:50000 ? fant ikke det på siden Deres.....Hva er forskellen på Topo sommer og Topo sommer 2 ?

Mener å ha lest en plass her på forumet at kartene er i målestokk 1:50000. Forskjellen på topo sommer og topo sommer 2 er utseende. Topo sommer 2 baserer seg på kartverkets skjermkartografi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.