Gå til innhold
  • Bli medlem

Rift i Arc'teryx Alpha SV - hvordan lappe?


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hvordan bør en rift i det tynne stoffet på en Arc'teryx Alpha SV lappes? Riften er langsgående og circa 2 cm lang. Er dette en ok løsning ("Gore-Tex Repair Kit"):

http://sportsnett.no/m?/sportsnett/webon.cgi?func=show&table=PRODUCT&func_id=GORE12

Kan ikke se at Arc'teryx selger egne rep.kit, men det gjør de kanskje selv om det ikke ser ut til å være i vanlig handel? Eller bør man sende inn jakken for utbedring?

Fargen er rød, 2005-modell - hvis noen har tips så hadde det vært fint.

--

u

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aquasure funker nok ikke på 2 cm rifter.

De lappene er en løsning. De kan vel også klippes til, slik at de passer til hullet. Har sett G-tex rep.sett i andre farger, kansje de har noen farger som passer bedre.

Den beste løsningen er nok å sende den til rep. hos produsent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for svar.

Riften er ~1 cm, ikke 2 - to langsgående tynne rifter rett ved siden av hverandre.

Innsending til produsent for utbedring er selvsagt alltid det beste, men også mest tungvindt og garantert dyrest. Aquasure er vel det mest pragmatiske og både raskest og billig, men faren er vel at man griser til såpass at ordentlig utbedring vanskeliggjøres i tilfelle man senere ønsker å gå for en utbedring fra produsenten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hemmeligheta ligger i et produkt som kalles Tear and repair. Har lappa en arc teryx jakka før med d. Den e sterk nok til å lappe en fotball, så tynn at den knapt kan sees og blank slik at den tar opp fargen det du lapper.

Mvh Håvar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gore-tex bukse med en mye større rift enn det som dekkes av lappene i reperasjonssettene. Finnes det sett med større lapper.

Det var den rue steinen på Hellstuguryggen som sørget for at jeg fikk en 20 cm lang og stygg rift i baken. Vet ikke om jeg klarer å fikse den, men det er kjekt dersom noen har tips. HVis ikke blir det bare mange lag med sølvtape :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg fikk lappet to hull i gore-tex-gamasjene mine i julen for 100 kr hos en systue på bekkestua som har spesialisert seg på gore-tex. Det ble veldig bra. De kan nok også ta store hull, og gjør det hele til en billig penge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det kommer selvsagt an på plassering og størrelse, men det kan være bra økonomi å tenke gjennom om det er nødvendig at lappen puster... En billig og tett løsning som har funka for meg, er spinnakertape. Tynn, myk, sitter godt og finnes i mange farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei.

Har hatt mi Arcteryx jakke til rep 2 ganger, uten å betale en krone.....Lønner seg å snakke med de "snilleste" i butikken, så fikser de slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått en flenge + et par rift i Norrøna Jakka mi, og makan til dårlig servic hos Norrøna skal du lete lenge etter. Svarer ikke på mailer, og når de først svarer krever de 250kr timene for å fikse det + at det tar 6!! uker. Forløbig er det tekstilteip som gjør nytten, men vil jo gjerne få fikset det ordentlig. (tar ikke sjangsen på å sende det til norrøna tror jeg, de skriver sikkert timer med gaffel...)

Noen som vet noe mer om denne systua å Bekkestua eller? Navn og/eller telefonnummer? evnt adresse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg,

Jeg kan på det varmeste anbefale deg Systua på Bekkestua. Marius Fjellsport benytter disse til reperasjon av all mulig GTX, og de sendte meg ned dit da jeg skulle reparere et North Face telt. Ble helt perfekt! Slå opp på gule sider så finner du tlf. og adresse. Eventuelt kan du ringe Marius Fjellsport. Tlf. 67 53 64 70 (www.marius.as). De vet nummeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.