Gå til innhold
  • Bli medlem

Hardangervidda Geilo-Kinsarvik


Anbefalte innlegg

Annonse

Så lenger du følger t-rutene går det bra med 1:100000 kart. Jeg har brukt det over Hardangervidda og det gikk bra. Av og til måtte vi lete litt der markeringen ikke var så bra. Men du skal ikke gå mye fra stien før det hadde vært veldig kjekt med et mer detaljert kart.

Sjekk snødybden på senorge.no før du drar. Det er ekstremt mye snø i år.

Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, 1:100 000 kart fungerer fint på Hardangervidda synes jeg, men jeg har også med 1:50 000 kart over hovedområdet jeg vil besøke. I dag så får man jo tak i gode 1:50 000 kartblad som dekker større områder enn i gamle dager. Et par slike så er hele vidda dekket. Anbefales.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode innspill! :)

Hvis det er noen som vet spesifikt hvilke kart som dekker Geilo - kinsarvik må dere gjerne skrike ut..

Hardangerjøkulen, Geilo, Nordmannslågen og Kalhovd. Da dekker du det meste av vidda. http://www.dntbutikken.no/main.aspx?page=articlelist&gid=500001

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært diskutert for ikke lenge siden på forumet. Husker ikke helt om det er mulig å oppdrive 1:100000 kartet som jeg har over Hardangervidda. Det dekker nesten hele turen. (mulig ikke Geilo, men ihvertfall Ustaoset)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kartene som selges for Hardangervidda på http://www.dntbutikken.no/. Det er med andre ord tydelig at 1:100000 stort sett blir ansett som "best egnet" når en går over Hardangervidda.

HARDANGERVIDDA 1:100000 (Cappelen)
HARDANGERVIDDA Sør-Øst 1:60000
HARDANGERVIDDA VEST 1:50000

HARDANGERVIDDA ØST 1:100000
HARDANGERVIDDA VEST 1:100000
HARDANGERVIDDA ØST + VEST 1:100000 (Inneholder to kart, Øst + Vest i 1:100000)

Hadde definitivt gått for det siste alternativet. Det inneholder 2556 og 2558, og dekker i praksis alt du trenger. (Limte sammen de to i PS, slik at du får sett ordentlig:)

 

UIoEo5Q.jpg
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.