Gå til innhold
  • Bli medlem

Plassering av skibinding


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har et par med gamle slalåmski og noen nesten like gamle kandaharbindinger. Så jeg tenkte at dette kan jeg slå sammen. Så jeg tok mine gamle kandaharbindinger og monterte på slalåmskiene. Men dessverre satte jeg bindingene på alt for lang bak. Jeg lurer derfor på om det er noen som vet hvor jeg burde plassere bindingene, eller må jeg bare prøve meg fram?

(jeg kommer til å kjøre mye i nysnø, og er det vel en fordel å ha dem litt langt bak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg har et par med gamle slalåmski og noen nesten like gamle kandaharbindinger. Så jeg tenkte at dette kan jeg slå sammen. Så jeg tok mine gamle kandaharbindinger og monterte på slalåmskiene. Men dessverre satte jeg bindingene på alt for lang bak. Jeg lurer derfor på om det er noen som vet hvor jeg burde plassere bindingene, eller må jeg bare prøve meg fram?

(jeg kommer til å kjøre mye i nysnø, og er det vel en fordel å ha dem litt langt bak)

Alpinbindinger skal monteres slik at midten på skosålen samsvarer med midten på skisålen.

Skal du montere Kandaharbindinger på de gamle alpinskiene dine skal tåballen din være rett over balansepunktet på skien...Det letteste måten å finne balansepunktet på er å legge skien med oversiden ned mot et skrujern og balansere deg frem. Da tar du de to skruene som fester frembindinga og skrur de fast ved balansepunktet. Hælgreiene finner du jo ut av når du sammenligner med skoen :D

Når det gjelder borr er 3,5 x 9 eller 4,1 x 7 et greit utgangspunkt i litt gamle ski. Husk lim!!!

Tror ikke jeg ville montert bindingen lenger bak for å få bedre løssnøegenskaper...

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Når det gjelder borr er 3,5 x 9 eller 4,1 x 7 et greit utgangspunkt i litt gamle ski. Husk lim!!!

Takker for bra svar.

Er det noe spesielt type lim du annbefaler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest UtPåTurOgAldriSUr

Tre lim som tåler vann, og hvis det er en treski, så er et triks som far sa han hadde hørt fra gamledager (det vil si for kjeeempe lenge siden...), å ha treflis i limen. Det skal hvistnok fungere som armering eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UtPåTurOgAldriSUr

Men et relatert spørsmål:

Skal en fjellskibinding plasseres på en fjellski på samme måte som skisserer for kandaharbindinger plasseres på en alpinski?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.